ERU lanceert 'gesmeerde' campagne

ERU lanceert 'gesmeerde' campagne
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2025 @ 08:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nederlands kaasmerk Koninklijke ERU lanceert een merkcampagne waarin de gezinsochtend centraal staat. Met deze campagne wordt het merk, dat vorig jaar 200 jaar bestond, nieuw leven ingeblazen.

‘ERU is het nummer 1 smeerkaasmerk van Nederland, maar heeft al een tijd niets meer van zich laten horen. Met deze campagne willen we het merk en het product Goudkuipje weer stevig op de kaart zetten in Nederland, zodat het weer top-of-mind is bij Nederlanders,’ zegt Audrey van Ham, CEO van ERU.

Hiervoor is onder andere een nieuwe merkbelofte ontwikkeld door reclamebureau Natwerk: ‘Dat loopt lekker gesmeerd’. De strategie speelt in op het drukke, chaotische leven van ouders met schoolgaande kinderen. Van Ham over de nieuwe merkkoers: ‘We willen laten zien dat je met ERU snel, maar ook met kwaliteit, iets op tafel kunt zetten – of het nu gaat om een lunch voor je kinderen of een borrelhapje voor gasten.’

‘Een iconisch merk als ERU nieuw leven inblazen, dat is de droom van ieder reclamebureau,’ zegt Tom te Buck, strateeg bij Natwerk. ‘Het merkidee is gestoeld op gemak, omdat dit een van de belangrijkste redenen is voor mensen om smeerkaas te kopen. Maar het is ook een product waar plezier van af moet stralen. Daarom hebben we de belofte ‘Dat loopt lekker gesmeerd’ expres groots neergezet, een grote belofte voor een klein kuipje smeerkaas. Daarmee brengen we humor in het merk, een effectief wapen om het merk weer op de kaart te zetten.’

In de campagne staat de familie Reems centraal- een gezin met zes kinderen, geen standaard reclamegezin, aldus ERU. De campagne wordt door mediabureau Match My Brand 360 graden uitgerold over TV, (digital-)out-of-home, social media en in samenwerking met influencers. Deze campagne is een nieuw begin voor ERU, benadrukt van Ham: ‘Naast de campagne is er aandacht voor de uitbreiding naar markten als België en Duitsland. Voor deze landen zal de campagne lokaal aangepast worden, rekening houdend met culturele verschillen en taalbarrières. Hierdoor combineert ERU haar bekende identiteit met maatwerkcommunicatie in nieuwe markten.’

Credits:

Klant: Koninklijke ERU

Bureau: Natwerk

Media: Match My Brand

Productie: Better Call Sol

Regie: Joris Weerts

Sound Design: Bertus Pelser – AMP Amsterdam

Edit: Martin Heijgelaar

VFX / Online: Studio Whoohoo

Grading: De Grot

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken