Eerste foodmarkt van Den Bosch opent zijn deuren: 'De Fam'
![Eerste foodmarkt van Den Bosch opent zijn deuren: 'De Fam'](/food-en-retail/nieuws/2023/07/eerste-foodmarkt-van-den-bosch-opent-zijn-deuren/foodmarktdefam2-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 25 jul 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodIntroductie
- 25 jul 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Na een gigantische verbouwing, met hier en daar wat tegenslagen, is het eindelijk zover: Foodmarkt De Fam opent op 29 juli 2023 haar deuren voor Den Bosch en iedereen daarbuiten.
De eerste originele foodmarkt van de Zuiderse hoofdstad heeft even op zich laten wachten, maar ‘dan heb je ook wat’. Met de opening van het nieuwe concept, heeft Den Bosch er naar eigen zeggen een topper van een hotspot bij. 'De urban uitstraling, A-locatie en het uiteenlopende aanbod aan food concepten maken deze gloednieuwe spot de parel van de stad.'
Foodmarkt met een Brabants tintje
Eigenaresse Stephanie Schulte weet precies hoe ze het foodmarkt concept een Brabants sausje moet geven. Geen ellenlange, ongezellige tafels en piepers voor je eten, maar eclectische neon signs, knusse eethoekjes én gastvrij personeel. Logisch, want met twee succesvolle horecazaken op haar naam weet Stephanie precies hoe ze etend Den Bosch blij moet maken. Aan de Korenbrugstraat bouwde ze een geheel nieuw concept: een foodmarkt mét gastheerschap en oer-Brabantse gezelligheid.
Kleurrijk en hip interieur
Toen het pand van de voormalige fietsenwinkel Kemps vrijkwam, stelde Schulte meteen te weten wat haar te doen stond. 'Ze greep haar kans, startte een crowdfunding en nu, een verbouwing later, is daar Foodmarkt De Fam. Wie binnenloopt, zal zich verbazen over een bijzonder kleurrijk interieur. Iets wat tussen de traditioneel bruine kroegen in de Uilenburg direct in het oog springt. De graffiti op de muur, urban jungle aan planten en kleurrijke eyecatchers zorgen voor een überhip en fotogeniek geheel', aldus het Fam-team.
Culinair de wereld rond
Niet alleen de overvloed aan kleuren maakt dit concept uniek. Ook het ruime aanbod aan keukens dat zich in de foodmarkt heeft gevestigd, maakt dat tout Brabant er aan wil schuiven. Met de zes verschillende keukens wordt het mogelijk om in een avond een culinair rondje om de wereld te maken of juist die specifieke keuken uit te kiezen waar jouw foodhart ligt. Zo kunnen bezoekers genieten van Mexicaans tot Aziatisch en van fish en seafood tot grill & burgers. En bij al die verschillende concepten kijk je zó de keuken in voor een extra stukje beleving.
Connectie tussen gast en personeel
Die verscheidenheid aan keukens is precies wat Foodmarkt De Fam naar eigen zeggen the place to be voor iedereen maakt. Van ’s ochtends tot ’s avonds is het de ideale plek om neer te strijken voor datgeen waar je zelf zin in hebt. Of het nu een uitgebreid ontbijt met het gezin is, een snelle lunch met collega’s of een eindeloos Bourgondische borrel met vrienden: Foodmarkt De Fam has it all, maar wél op z’n Brabants. Zo is er in alle details gedacht aan gezelligheid en gastheerschap. Anders dan men dat gewend is van foodmarkets, wordt iedereen hier vriendelijk aan tafel bediend en is er voor elk gezelschap wel een lekker plekje te vinden aan een van de vele knusse tafels. 'Benieuwd geworden naar dit unieke foodconcept? In De Fam dan eindelijk iedereen ervaren wat een foodmarkt op z’n Brabants nu precies inhoudt', besluit het openingsbericht enthousiast.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Free Heri Heri for All keert terug met 100 partners
- Global CMO Coca-Cola: 'AI zal marketing volledig hervormen'
- Frans leermerk Lancel maakt volledige AI-campagne
- Two Chefs Brewing en Sichuan Amsterdam brouwen samen met...
- Amazon gaat strijd aan met Shein en Temu
- Campagne voor nieuwe Paturain Naturel bevat geen kruiden, wel...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The... 05-07-2024
- Merkfenomeen Taylor Swift gaat los... 04-07-2024
- Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo... 04-07-2024
- WD: Picnic en Spar gaan voor meer... 04-07-2024
- Amazon gaat strijd aan met Shein en... 03-07-2024
- [onderzoek] Producten die met... 03-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing