Nam Kee overgenomen door Chang Restaurants Groep
- Food-en-retail
- 8 jul 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InterviewFood
- 8 jul 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Het beroemde eethuis Nam Kee (Chinees voor ‘de vriend van Nam’) is in nieuwe handen. Het werd door de familie Chan in 1981 geopend aan de Amsterdamse Zeedijk 111 en kreeg grote merkbekendheid door de gelijknamige oesters - naar het verfilmde boek van Kees van Beijnum.
In 1992 volgde een tweede vestiging aan de Geldersekade 117. Nadat Chan in 2010 met pensioen ging werd het bedrijf voortgezet door zijn zonen Polo en Cliff Chan. De Chang Restaurants Groep bestaat sinds 1995 en heeft een tiental Aziatische restaurants in Amsterdam en Rotterdam in het portfolio en neemt nu het stokje over, meldt Misset Horeca. De groep beschouwt Nam Kee als Chinees-Amsterdams erfgoed. Een praktische maatregel is dat het aantal gerechten op de menukaart van 200 naar 150 gerechten is terug geschroefd. De iconische 'oesters van Nam Kee', ook het meest bestelde gerecht, zijn uiteraard gehandhaafd.
Nog steeds een legende
‘Onze vestiging op de Zeedijk heeft een vermelding op The Lonely Planet en in de reissectie van The New York Times, waar elke dag nog gasten op binnenlopen', meldt Wai Ming Kan die voor de Groep de dagelijkse leiding vormt en het gezicht van beide Nam Kees is. Lees hier het interview verder, dat MH had met de broers die de Chang Groep leiden.
(PvWK, bron: MH | beeld: Esther Westerveld via Flickr / Nam Kee - Zeedijk)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- The New York Times
- oesters van Nam Kee
- food
- Kees van Beijnum
- erfgoed
- Chang Restaurants Groep
- gasten
- Nam Kee
- oesters
- The Lonely Planet
- Zeedijk
- Chinees
- merk
- Wai Ming Kan
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing