Schermtijd juni 2024 vrijwel gelijk, Youp meest teruggekeken

Schermtijd juni 2024 vrijwel gelijk, Youp meest teruggekeken
  • Media
  • 9 jul 2024 @ 08:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In juni 2024 brachten Nederlanders gemiddeld 196 minuten voor een scherm door. Vrijwel gelijk aan de maand mei (195 minuten), maar aanzienlijk meer dan een jaar eerder: toen was de schermtijd 143 minuten. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Media Onderzoek.

De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 196 minuten over de gehele dag in juni 2024. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In juni 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 123 minuten. In juni 2023 was dit 106 minuten.


Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.

De NPO behaalde in juni 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 40,8%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 22,3% en de Talpa Network zenders 15,9%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 44,6%, de zenders van RTL Nederland 25,9% en de Talpa Network zenders 16,9%.


Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.


Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.

Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Voetbal ek nld fra op NPO 1 van 21 juni. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 5.493.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 7,1 miljoen.


Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).

Uitgesteld kijken
Er werd in juni 2024 gemiddeld 24 minuten per dag uitgesteld gekeken. In juni 2023 was dit 24 minuten. Youp de laatste ronde van 1 juni op NPO 1 had met 754.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.


Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken