Canal+ toont Kieft in 'verslavende' voetbalcampagne
- Media
- 19 aug 2024 @ 11:06
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 aug 2024 @ 11:06
- Sjaak Hoogkamer
Canal+ lanceert een nieuwe campagne die de liefde van voetbalfans voor de Eredivisie belicht.
Met de waarschuwing ‘Live voetbal kan verslavend zijn’, speelt de campagne in op de onweerstaanbare drang van fans om geen enkele wedstrijd te missen. In de campagne is een hoofdrol weggelegd voor oud-international en ervaringsdeskundige Wim Kieft. Klanten van de zender hebben toegang tot alle wedstrijden van de Eredivisie.
De campagne, getiteld ‘Voetbalverslaving’, toont een praatgroep van lotgenoten die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisiewedstrijden te kijken. De liefde voor het voetbal gaat zo ver dat er zelfs een hond is aangeschaft om ongestoord de wedstrijd te kunnen kijken. En de heg wordt ook tegenwoordig netjes door Kieft geknipt om rustig op zijn mobiel de wedstrijd te kunnen kijken. Kieft: ‘Zo’n praatgroep als deze komt mij natuurlijk niet onbekend voor, maar iedereen die me kent weet dat ik behoorlijk wat zelfspot heb, zeker als het om voetbal gaat. Dus om aan zo’n grappig script mee te mogen werken is alleen maar een cadeautje.’
De online campagne, gemaakt door bureau Higuita, bestaat uit verschillende video’s en is vanaf 19 augustus te zien. De Klassieker wordt op zondag 1 september om 14.30 uur gespeeld in de Johan Cruijff Arena en is daarnaast te zien op ESPN2.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Top 5-TikTok-trends: komkommers, Tanja-ja en een knaller van...
- Column Top 5-TikTok-trends: Bye bye B&B, patatje hagelchup en...
- BNR start nieuw radiostation: BNR Business Beats
- G-Star laat torturner nieuwe collective showen
- Programma “Trap Er Niet Influencer” onderzoekt trends en...
- Ekdom organiseert welkomstfeest voor luisteraars Radio Veronica
Laatste Nieuws
- Boekenbranche exposeert tegen... 12-09-2024
- Martha Riemsma nieuwe algemeen... 11-09-2024
- Slimste mens meest bekeken, laat... 11-09-2024
- EssenceMediacom wint pitch ABN Amro09-09-2024
- BNR start nieuw radiostation: BNR... 06-09-2024
- G-Star laat torturner nieuwe... 03-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing