Canal+ toont Kieft in 'verslavende' voetbalcampagne

Canal+ toont Kieft in 'verslavende' voetbalcampagne
  • Media
  • 19 aug 2024 @ 11:06
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Canal+ lanceert een nieuwe campagne die de liefde van voetbalfans voor de Eredivisie belicht.

Met de waarschuwing ‘Live voetbal kan verslavend zijn’, speelt de campagne in op de onweerstaanbare drang van fans om geen enkele wedstrijd te missen. In de campagne is een hoofdrol weggelegd voor oud-international en ervaringsdeskundige Wim Kieft. Klanten van de zender hebben toegang tot alle wedstrijden van de Eredivisie.

De campagne, getiteld ‘Voetbalverslaving’, toont een praatgroep van lotgenoten die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisiewedstrijden te kijken. De liefde voor het voetbal gaat zo ver dat er zelfs een hond is aangeschaft om ongestoord de wedstrijd te kunnen kijken. En de heg wordt ook tegenwoordig netjes door Kieft geknipt om rustig op zijn mobiel de wedstrijd te kunnen kijken. Kieft: ‘Zo’n praatgroep als deze komt mij natuurlijk niet onbekend voor, maar iedereen die me kent weet dat ik behoorlijk wat zelfspot heb, zeker als het om voetbal gaat. Dus om aan zo’n grappig script mee te mogen werken is alleen maar een cadeautje.’

De online campagne, gemaakt door bureau Higuita, bestaat uit verschillende video’s en is vanaf 19 augustus te zien. De Klassieker wordt op zondag 1 september om 14.30 uur gespeeld in de Johan Cruijff Arena en is daarnaast te zien op ESPN2.



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken