Programma “Trap Er Niet Influencer” onderzoekt trends en effecten social media

Programma “Trap Er Niet Influencer” onderzoekt trends en effecten social media
  • Media
  • 3 sep 2024 @ 14:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ van omroep PowNed onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media.

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat trucjes van een zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? Van holistische genezers die beweren kanker te genezen met handoplegging, veel te dure ongezonde cosmeticaproducten tot chirurgische ingrepen in de bezemkast.

In de eerste aflevering duiken de presentatoren  in de wereld van de mannen. Andrew Tate en vooral zijn Nederlandse adepten roepen mannen op om “echte” kerels te worden, terwijl ze vrouwen devalueren. En hebben natuurlijk het antwoord. Kun je werkelijk je testosteron boosten of is het klinkklare onzin?

Andere afleveringen richten zich op verschillende invloedrijke trends op social media. Zo onderzoekt het programma de impact van beauty-influencers op meisjes die al op jonge leeftijd dure beautyproducten gebruiken. PowNed stapt in de wereld van FinFluencers die beloven dat je snel rijk kunt worden, maar wat is de realiteit? Daarnaast worden de risico’s van goedkope cosmetische ingrepen, de opkomst van de online supplementenmarkt en de groeiende invloed van christelijke en spirituele influencers onder de loep genomen.

‘Trap Er Niet Influencer’ is vanaf woensdag 11 september wekelijks te zien om 21:10 op NPO 3.

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken