De zomerfavorieten van... Amber Hanson-Peeren (Mediahuis)

De zomerfavorieten van... Amber Hanson-Peeren (Mediahuis)
  • Media
  • 21 aug 2024 @ 10:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Amber Hanson-Peeren (op foto boven in het midden) is marketeer B2B Mediahuis en heeft dit jaar een hele trits aan vakantiebestemmingen. Intussen kijkt ze vooruit naar de nieuwe marketingplannen waarin veel focus ligt op de individuele merken die onder Mediahuis vallen.

Hoe ziet jouw zomervakantie eruit en waarom?
Ik was afgelopen jaar in Portugal om in Sesimbra mijn huwelijk te vieren met vrienden en familie. Eind deze week ga ik opnieuw naar Portugal om mijn schoonmoeder te bezoeken (en voor een mini-stedentrip naar Lissabon). In oktober ga ik naar Japan voor een paar dagen Tokyo en Kyoto. Tussendoor neem ik de auto naar Épernay en Reims in Frankrijk om nieuwe champagnes te ontdekken. Ik probeer dit een aantal keer per jaar te doen en bezoek dan steeds nieuwe lokale boeren om vervolgens de parels mee terug te nemen. Ik heb stiekem een voorkeur voor korte trips omdat ik ook graag aan het werk ben 😉.

Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025. Gaat er iets veranderen aan de marketingstrategie van het merk en waarom?
We zijn een goede weg ingeslagen en bouwen verder op hetgeen we hebben neergezet. We gaan wel meer focus leggen op het crossmediale aspect, mede door de komst van de radiomerken en de behoeften die adverteerders hebben. In november verwachten we ook iets moois te lanceren. Iets waar ik nu nog niet veel over kan vertellen. Dus houd Mediahuis in de gaten.

Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk en waarom?
In principe zijn alle seizoenen erg belangrijk maar we weten uiteraard dat het vierde kwartaal een drukke periode is.

Wat zijn de zomertrends voor jouw merk?
De zomer van 2024 was een echte sportzomer, waar veel adverteerders op wilden inhaken. Wij faciliteren hierin met passende proposities en advertentieproducten. Denk hierbij aan relevante data-audiences, podcasts, specials rondom het EK en de Olympische Spelen en speciale sportzomerpakketten waarmee je kunt opvallen binnen een Umfeld vol sport.

Wat is een marketinguitdaging voor 2025 en waarom?
We focussen vanuit marketing enerzijds op het merk Mediahuis, maar we willen anderzijds ook meer aandacht geven aan de individuele merken die onder Mediahuis vallen. Voor De Telegraaf hebben we bijvoorbeeld afgelopen zomer een sportzomercampagne opgezet in samenwerking met verschillende afdelingen zoals Redactie, B2B, en B2C. Voor NSMBL hebben we na lange tijd weer een event georganiseerd. Het is belangrijk dat onze merken zichtbaar zijn, blijven groeien en dat we ons grote bereik waarborgen. Daarom zullen we hier nog meer aandacht aan geven. Daarnaast hebben we recent een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd en we merken dat klanten ontzettend blij met ons zijn, maar dat niet iedereen de merken, mogelijkheden en doelgroepen even goed kent. En dat er veel behoefte is aan inspiratie, producttraining en kennis rondom adverteren. Hier gaan wij uiteraard mee aan de slag.

Ambers Zomerfavorieten
Favoriete zomerdrankje?
Paloma (met mezcal i.p.v. tequila).
Favoriete ijsje? Ik houd niet van ijs. Klinkt misschien gek maar ik houd niet zo van ‘koud eten’.
Kamperen of hotel? Hotel. Wil er wel op vooruitgaan wanneer ik weg ga 😉.
Favoriete barbecuegerecht? Artisjok.
|Boek of badminton? Boek.
Favoriete vakantieland? Kan niet kiezen. Vond Bali (Indonesië) echt fantastisch, maar rondreizen door de VS ook. En ik ga bijna jaarlijks naar Ibiza (Spanje), dus dat is ook zeker een favoriete bestemming.
Natuur of stad? Wonen in de stad en erop uit in de natuur.
Zwembad of strand? Lastige. Vind het strand mooier, maar het zand vind ik minder fraai.
Auto of vliegtuig? Vliegtuig
Fiets of boot? Boot! Ben gek op varen.
Favoriete zomermerk? Le Labo en Diptyque.
Zomer of winter? Zomer.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken