Telefoonboekje Odido en CPNB groot succes
- Media
- 19 aug 2024 @ 09:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 aug 2024 @ 09:47
- Sjaak Hoogkamer
Het telefoonboekje, het allereerste kinderboek in de vorm van een smartphone, is populair. Inmiddels is een oplage van ruim 50.000 exemplaren bereikt.
Het gratis telefoonboekje met tekst die volledig bestaat uit chats, is geschreven door bestsellerauteur Marjon Hoffman, bekend van De regels van Floor. Basisschoolleraren waren zo enthousiast over deze nieuwe vorm van leesbevordering dat zij het massaal bestelden voor hun leerlingen.
Vanaf vandaag – 19 augustus - gaan de eerste scholen weer van start. Vanaf dan geldt er ook op alle basisscholen een telefoonverbod.
Odido en CPNB stonden in april stil bij het gebruik van telefoons op basisscholen. Omdat de aandacht van kinderen steeds meer van het boek naar de telefoon verplaatst, ontwikkelde Odido het telefoonboekje. De telecomprovider vindt het belangrijk dat kinderen wat vaker hun telefoon wegleggen en iets anders doen. Met Het telefoonboekje herontdekken kinderen de lol van lezen. Met een gemiddelde leestijd van 25 minuten was Het telefoonboekje goed voor 1.375.000 leesminuten. Daarbij overweegt 80% van de kinderen na het lezen van Het telefoonboekje ook andere boeken te gaan lezen. 72% van de ondervraagden (2425 scholieren) gaf aan meer te willen lezen in deze vorm.
Met het stijgen van de schermtijd daalt onder andere de leesvaardigheid en leestijd van kinderen. Van de zevenjarigen – beginnende lezers – leest 68% vrijwel dagelijks een boek in de vrije tijd. Aan het eind van de basisschool, op twaalfjarige leeftijd, is dat met de helft gedaald (naar 35%). 1 op de 3 vijftienjarigen scoort een onvoldoende voor leesvaardigheid (PISA-Nederland, 2022).
Met initiatieven zoals Het telefoonboekje zet Odido zich in voor het bevorderen van leesplezier en leesvaardigheid onder kinderen, en draagt zo bij aan hun algehele ontwikkeling.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Top 5-TikTok-trends: komkommers, Tanja-ja en een knaller van...
- Column Top 5-TikTok-trends: Bye bye B&B, patatje hagelchup en...
- BNR start nieuw radiostation: BNR Business Beats
- G-Star laat torturner nieuwe collective showen
- Programma “Trap Er Niet Influencer” onderzoekt trends en...
- Ekdom organiseert welkomstfeest voor luisteraars Radio Veronica
Laatste Nieuws
- Boekenbranche exposeert tegen... 12-09-2024
- Martha Riemsma nieuwe algemeen... 11-09-2024
- Slimste mens meest bekeken, laat... 11-09-2024
- EssenceMediacom wint pitch ABN Amro09-09-2024
- BNR start nieuw radiostation: BNR... 06-09-2024
- G-Star laat torturner nieuwe... 03-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing