[column] Top 5-TikTok-trends: Paris Hilton, side eye en bakpapier

[column] Top 5-TikTok-trends: Paris Hilton, side eye en bakpapier
  • Media
  • 24 feb 2023 @ 11:32
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

  1. ACCOUNT: Hilton

TikTok staat vol snelle filmpjes van vaak niet langer dan 15 seconden, maar deze TikTok is… anders. De briljante advertentie van Hilton duurt namelijk maar liefst 10 minuten (!). Ondanks de duur van het filmpje zit je de hele tijd te genieten van de legacy Paris Hilton. Was jij zonder door te hebben weer bij het begin aangebroken? Je was niet de enige. #loop


@hilton Unexpected & amazing things can happen when you stay, and we want you to stay with us for 10 minutes. Yup, we made a 10-minute TikTok AND we’re giving away 10M Hilton Honors Points + more. #HiltonStayFor10 #HiltonForTheStay ♬ Hilton’s 10-Minute Stay - Hilton

2.    GEN Z TIKTOK SLANG: Side eye

Een trend die je misschien niet verwacht in dit rijtje maar zeker worth mentioning: TikTok slang (oftewel straattaal). TikTok-land is zich elke dag aan het ontwikkelen en ondertussen ontstaat een heuse TikTok-taal. Woorden die je regelmatig voorbij ziet komen, maar vaak niet in het echte leven hoort, zijn bijvoorbeeld slay, vibes, of het gebruik van de ✨ emoji. Een nieuwe expressie die perfect in dit rijtje past is ‘side eye’. De vertaling van de Urban Dictonary luidt: A facial expression expressing one's criticism, disapproval, animosity, or scorn of varying levels of intensity towards another person.



3.    VIRAL: Schoonmaken met bakpapier

Je hebt het misschien al op de radio gehoord: kalkaanslag verwijderen met bakpapier. Deze hack en het verbluffende resultaat worden massaal gedeeld op TikTok. Waarom? Het werkt écht. De hashtag #bakpapier is hierdoor inmiddels al 3Mio keer bekeken en dus een waardige trend te noemen.

 


@melii2420 geen water, geen schoonmaakmiddelen. gewoon bakpapier!!! #cleaninghacks #cleaning #learnfromtiktok ♬ origineel geluid - melisaa

4.    FILTER: Dansende hondjes filter

Typische TikTok content: een filter die misschien niet per se de schoonheidsprijs verdient, maar wel massaal wordt gebruikt op het platform. De filter is gemakkelijk zelf toe te passen met de app CapCut. Dit toegankelijke sjabloom wordt gebruikt door TikTokkers om grappige situaties met hun ‘bestie’ te schetsen. Humor en toegankelijkheid spelen wederom een belangrijke rol bij deze trend.

 



5.    FOOD: Joe & The Juice tuna salad

@emilieebz, medewerker van Joe & The Juice, plaatste op haar TikTok een video hoe ze het populaire spicy tuna broodje maakte. Het platform wordt verdonderd met mensen die dit broodje namaken van de Joe & The Juice chef. Ondertussen is het recept in verschillende varianten gegoten en is het broodje door miljoenen mensen gemaakt. Of het broodje nu nog zo populair is bij de keten vragen we ons af, maar het heeft in ieder geval zijn werk gedaan op het platform.

 

 



C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing. 

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken