NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Media
- 7 nov 2024 @ 13:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 nov 2024 @ 13:06
- Michiel van Zaane
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 207 minuten over de gehele dag in oktober 2024. Een jaar eerder was dat 213 minuten. Het best bekeken programma was de uitreiking van de Gouden Televizier-Ring. Dat blijkt uit het maandoverzicht van het Nationaal Media Overzicht.
In de totaaltijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. In oktober 2024 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 129 minuten. In oktober 2023 was dit 133 minuten.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in oktober 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 30,8%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 26,5% en de Talpa Network zenders 17,9%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 33,6%, de zenders van RTL Nederland 30,3% en de Talpa Network zenders 19,9%.
Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Gouden televizierring gala op NPO 1 van 17 oktober. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.243.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 3,5 miljoen.
Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
Uitgesteld kijken
Er werd in oktober 2024 gemiddeld 34 minuten per dag uitgesteld gekeken. In oktober 2023 was dit 34 minuten. Heel holland bakt van 27 oktober op NPO 1 had met 1.301.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Top-25 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
- Audioreclame: ruim 50 miljoen euro... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing