[column] Top 5-TikTok-trends: very mindful, ik haat hem voor jou en wat vind je er echt van?

[column] Top 5-TikTok-trends: very mindful, ik haat hem voor jou en wat vind je er echt van?
  • Media
  • 23 aug 2024 @ 11:25
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. TREND: If you ask me on a deeper level

Wat ik er écht van vind? Dat moet je me op een deeper level vragen. In deze nieuwe TikTok trend wordt naar een onderwerp gevraagd en wat de maker van dit onderwerp  vindt. Hier wordt eerst oppervlakkig op geantwoord. Maar zodra er op een deeper level naar gevraagd wordt, geeft men zijn of haar echte mening. Gevolgd door een heel betoog. De video's bevatten vragen als “Wat is je lievelingskleur?” tot “Heb je het naar je zin op je werk?". Niks is te gek. Spring in op deze trend door er een office-tok twist aan te geven. Zoals wat je écht vindt van je werkbestie of de kantoor lunches. En hoe dit jou door je dag heen helpt. Geef er een creatieve draai aan en hop on the trend!



2. SOUND: Ik haat hem voor jou - Froukje & S10

New song alert! Froukje en S10 zijn niet alleen vriendinnen, maar ook zangmaatjes. Ze hebben samen al meerdere hitjes uitgebracht. Volgende week vrijdag komen ze uit met hun nieuwe single ‘Ik haat hem voor jou’ en de preview hiervan gaat nu al los op TikTok. Gebruik deze sound onder de video’s voor je merk óf in je kantoor met je collega’s. Bijvoorbeeld: Zing gezellig mee met de sound, samen met je favoriete collega. Of juist als promotie door situaties te schetsen die jullie haten, maar wij jullie product ook een oplossing voor biedt. Zo ben je binnen bij Gen Z. Zoals we vaker hebben gezegd: het gebruik van populaire sounds vergroot de kans om viraal te gaan. Dus waar wacht je nog op? Knal de hit van Froukje en S10 onder je TikTok! 

 


@annamenu10 New song! ‘Ik haat hem voor jou!’ 🎶🎵🎶 Dankje @S10 en @Froukje @✈︎ 𝙻𝚎𝚗 ⚡︎ ♬ Ik Haat Hem Voor Jou - S10

3. TREND: Very mindful, very demure

De nieuwe trend very mindful, very demure is razend populair op TikTok. Wat het precieze doel is van de trend? Joost mag het weten, maar we kunnen er wel om lachen. Menig TikTokker & hip bedrijf speelt er in ieder geval op in door ergens de spot mee te drijven. Met name makkelijke of dagelijkse taken. Of dingen die anderen doen waar jij je aan irriteert. Die doe jij niet, want jij bent mindful & demure. Ze spelen deze gebeurtenissen vervolgens op een ietwat overdreven, stijlvolle en vooral ‘ingetogen’ manier na.  Hoe dan? Nou, schenk eens heel deftig een kopje koffie in: ‘Zie je hoe ik mijn kopje koffie inschenk?' Very mindful, very demure’. Sarcasm at its finest, noemen we dat. Zo vrolijk je makkelijk even je saaie, alledaagse taken op.  Dus laat je collega’s (en vooral jezelf) even lachen en doe ook gezellig mee met deze ‘ingetogen’ trend. Knal het wel even op TikTok zodat wij kunnen meegenieten!



4. TREND: Titanium dansje

TikTok zou TikTok niet zijn als er niet af en toe een nieuw dansje op het platform verschijnt. En geen zorgen, het is dit keer een vrij makkelijk dansje… De dans is op een remix van het iconische nummer Titanium van Sia en David Guetta, waardoor het meteen een herkenbaar gevoel oproept bij het kijken of luisteren. Meedoen en meezingen gaan vanzelf, en in een mum van tijd heb je het dansje onder de knie. Trek je collega’s bij de kraag en maak een leuke TikTok. Zo laat je zien wat voor gezellig bedrijf jullie zijn. Zoals vaker bij TikTok, de mogelijkheden zijn weer eindeloos. 



5. SOUND: Gedachte - Rhodé Kok & Jesse Hoefnagels

Bekende TikTok-sterren Jesse Hoefnagels & Rhodé Kok zijn weer terug met een banger. Na hun hits ‘Ongezien’ en ‘Non-Stop’ is hun nieuwe single aan de beurt. Het liedje staat vanaf 23 augustus op Spotify, dus wees er snel bij. De preview is op TikTok al niet meer weg te denken, dus bedenk je eens hoe dat zal gaan als het nummer echt uit is. Haak dus op tijd aan bij deze trending sound als je wil dat je bedrijf wordt meegenomen in het algoritme van ‘Gedachte’. Want alleen degenen die op tijd zijn, zijn relevant natuurlijk. Laat je nieuwste producten (op subtiele wijze) zien, promoot een nieuwe service of laat het hele kantoor meedansen en zingen op deze sound. Een groei in naamsbekendheid is verzekerd. Grijp dus snel je kans!


 

 


@rhodekok

geduld is niet mn sterkste punt.. ZIN INNNN

♬ Gedachte Rhodé x Jesse - Rhodé

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken