Nieuwe Madurodam-attractie The Flying Dutchman
- Sponsoring
- 3 feb 2020 @ 11:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 3 feb 2020 @ 11:13
- Sjaak Hoogkamer
The Flying Dutchman is de naam van de nieuwste attractie in Madurodam. De ‘flight experience’ in een levensgroot vliegtuig (18 meter lang, 30 meter breed), een volledig gerestaureerde Douglas DC-3, is een eerbetoon aan de pioniersgeest van de 100-jarige KLM.
Bezoekers maken in de levensgrote DC-3 een vlucht door tijd en ruimte, die verder gaat dan vliegen, en waarin de pioniersgeest die naar eigen zeggen ons land groot heeft gemaakt, centraal staan. KLM, met in de beginjaren de vooruitstrevende Albert Plesman aan het roer, is daar een mooi voorbeeld van.
De eerste (test)vluchten van de Flying Dutchman, de zesde attractie van Madurodam, staan voor het publiek gepland in juni 2020.
Tegen die tijd is ruim anderhalf jaar geïnvesteerd in de restauratie en transformatie van het toestel tot één van de laatste iconische zilveren vliegtuigen die Nederland nog rijk is. De attractienaam ‘The Flying Dutchman’ prijkte in het verleden groots op de zijkant van de vloot van KLM en is dan ook een voor de hand liggende keuze.
Grootste attractie ooit
Met een investering van 3,5 miljoen euro is The Flying Dutchman de grootste attractie in de geschiedenis van Madurodam. Het vliegtuig, dat in oktober 2018 vanuit Florida naar Den Haag over land en zee werd ‘ingevlogen’, wordt momenteel voorzien van een breed scala aan showtechnieken.
Joris van Dijk, algemeen directeur van Madurodam: ‘Een attractie van deze omvang doet een enorm beroep op de kennis en kunde van onze vakmensen, op een schaal die wij nooit eerder hebben toegepast, namelijk 1:1. Alles in het vliegtuig wordt bovendien volledig op maat gemaakt. In dat opzicht is The Flying Dutchman ook een bewijs van onze eigen pioniersgeest en vooruitgangsdenken.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam... 08-11-2024
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing