Roorda wordt strategisch campagnebureau voor UWV
![Roorda wordt strategisch campagnebureau voor UWV](/bureaus/nieuws/2025/02/roorda-wordt-strategisch-campagnebureau-voor-uwv/mt_uwv_roorda.jpg)
- Bureaus
- 10 feb 2025 @ 17:36
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 feb 2025 @ 17:36
- Kel Koenen
Roorda is na een openbare aanbesteding gekozen als het nieuwe strategische communicatiebureau van UWV. In samenwerking met Tabula Rasa en Steam neemt Roorda het stokje over van Dawn en wordt verantwoordelijk voor de imago- en publiekscampagnes, evenals de internal en employer branding van de uitvoeringsinstantie.
UWV bevindt zich in een transitie van een procesgerichte uitvoerder naar een mensgerichte dienstverlener. Roorda zal het UWV strategisch en creatief begeleiden bij deze positioneringsslag. Naast Roorda zijn Monks en N=5 aangesteld voor de digitale content en doorvertalingen van de campagnes.
Fiona de Groot, senior communicatieadviseur bij UWV: 'Roorda wordt onze sparringpartner op het gebied van positionering en de vertaling daarvan naar publiekscampagnes. Daarnaast zullen zij adviseren over merkbeleid, merkmanagement en de verdere ontwikkeling van onze visuele identiteit, zowel online als offline. Hun expertise in behavioural design garandeert de effectiviteit van de strategische keuzes.'
'Met meer dan 25 jaar ervaring in het werken met opdrachtgevers met complexe stakeholdervelden en organisaties in transitie, kijken we ernaar uit om UWV te begeleiden', zegt Christine Swankhuisen, strategy director & partner bij Roorda – Tabula Rasa. 'Onze uitdaging ligt in het ondersteunen van UWV bij hun streven om de ‘menselijke maat’ centraal te stellen in alles wat zij doen.'
Op de foto (vlnr): Joeri Jansen, Hans Bauman, Christine Swankhuisen en Lieke Joosten
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Roorda wordt strategisch... 10-02-2025
- Patrick Molleman vertrekt bij OMG10-02-2025
- De Superbowl-commercial top 5... 10-02-2025
- Fairphone: nieuwe merkidentiteit en... 10-02-2025
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky 07-02-2025
- Vogelbescherming Nederland: luister... 07-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day