Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne

Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne
  • Bureaus
  • 10 feb 2025 @ 11:55
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De stap markeert naar eigen zeggen ‘een strategische verschuiving die erop gericht is Fairphone’s impact te vergroten door een breder publiek te bereiken.’

In samenwerking met het Amsterdamse creatieve bureau Fitzroy introduceert de nieuwe campagne een nieuwe pay-off voor potentiële Fairphone-eigenaren: ‘Fairphone. The One That Lasts’.

Alexandra Touzet, Head of Brand and Marketing bij Fairphone: ‘Fairphone’s nieuwe visuele identiteit benadrukt de premium positionering op het gebied van zowel duurzame technologie als gebruikerservaring. Frisse, eigentijdse kleuren geven het merk een onderscheidende uitstraling in een drukke markt, terwijl groene accenten de focus op duurzaamheid benadrukken en het merk vol vertrouwen positioneren. Het nieuwe logo weerspiegelt onze nieuwe merkpersoonlijkheid – simple, smart & confident – en onze visie op de toekomst.’

Marnix Tiggeloven, oprichter van Fitzroy: ‘De campagne introduceert Mobi, een robot die het wereldwijde e-waste probleem personifieert en overal waar mogelijk kapotte elektronica verzamelt. De meeste smartphones hebben een korte levensduur omdat onderdelen niet eenvoudig vervangen kunnen worden. Dit staat in contrast met de Fairphone-modellen, die dankzij onderdelen die je gemakkelijk zelf kunt vervangen, zoals het scherm en de batterij, veel langer meegaan.’

De merkidentiteit en campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met Fitzroy, terwijl De Nieuwe Zaak verantwoordelijk was voor de media. Beide bureaus maken deel uit van United Playgrounds. De filmproductie, inclusief de ontwikkeling van het CGI-personage, werd gerealiseerd in samenwerking met Artbox. Het uitrollen van de sociale en online assets gebeurde in samenwerking met De Nieuwe Zaak en Extrafazant.

Jan Blaffert, Brand Lead bij Fairphone: ‘Bij Fairphone zeggen we altijd dat als je het niet kunt openen, dan is het niet jouw bezit. Bij Fairphone kun je het apparaat openen, onderdelen gemakkelijk vervangen en onderhouden, waardoor het veel langer meegaat. De nieuwe identiteit en campagne sluiten naadloos aan bij onze missie om lang meegaande, innovatieve technologie voor iedereen toegankelijk te maken.’

De campagne wordt gelanceerd in Nederland en Duitsland.

 

Credits:

Creative agency: Fitzroy | United Paygrounds

Character Design / Filmproductie / Regie: Artbox

Music: Sizzer

SFX/VO: Sizzer/ Wave Music

Media: De Nieuwe Zaak | United Playgrounds

Social edits: Extrafazant

Display: De Nieuwe Zaak | United Playgrounds

DOOH: Martin Kipper

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken