Beslist sponsoren

  • Sponsoring
  • 11 okt 2013 @ 09:15
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

Ook de directeur van schaatsteamsponsor Beslist.nl, Kees Verpalen, wil meer zichtbaarheid voor zijn bedrijf bij internationale wedstrijden. 'Als het zo blijft als het afgelopen jaar, dan gaan we niet door', dreigde Verpalen. (Waarbij ik me afvraag of Beslist.nl niet sowieso gaat stoppen?)

Eerder lieten Activia Danone, Corendon en TVM soortgelijke geluiden horen over de (on)zichtbaarheid van de sponsorlogo’s van de sponsors op de schaatspakken bij internationale wedstrijden. Die worden namelijk gedomineerd door KPN, hoofdsponsor van de KNSB.

Het is in schaatsland blijkbaar vooral de gewoonte om veel in de media te roepen en te dreigen. Ook al zijn er verschillende overlegorganen waar de verschillende partijen met elkaar overleggen en was er blijkbaar afgesproken om vooral intern te discussiëren. De KNSB is nog volop bezig met de ontwikkeling van het Van Podium tot Podium (dat overigens op het aanstaande sponsorcongres op 21 november wordt gepresenteerd).

Logo's op schaatspakken

Qua logo's is er ruimte, maar het grootste probleem is echter dat de regelgeving omtrent de schaatspakken bij internationale wedstrijden niet door de KNSB wordt gemaakt, maar door de internationale ISU. Iets dat alle partijen natuurlijk weten. En de schaatsers dus altijd in het 'KPN'-pak moeten rijden.

Het beeld dat nu door de sponsors wordt neergezet is in ieder geval: 'bedrijven, ga geen schaatsen sponsoren'. Met bijna bij alle ploegen aflopende sponsorcontracten na Sochi geen ideale uitgangspositie voor het schaatsen in Nederland vanaf 2014.

Ad Maatjens

(Fotografie: Glenn Wassenbergh)

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken