B2B Marketing moet zichzelf onmisbaar maken
- B2b
- 18 mrt 2015 @ 11:42
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - AwardsKennissessieDoelgroepOnderzoekEffect
- 18 mrt 2015 @ 11:42
- Redactie B2B
Spetterende presentaties, leerzame casesessies, een grote opkomst en een bruisende sfeer stonden gisteren garant voor een succesvolle editie van het B2B Marketing Forum in DeFabrique in Utrecht. Eens te meer werd duidelijk dat B2B al lang niet meer het lelijke eendje van de marketing is, maar juist een dynamisch en uitdagend ‘ambacht’ dat zich met de dag ontwikkelt. Canon werd verkozen tot winnaar van de B2B Marketing Award.
Shimon Ben Ayoun van organisator SpotOnvision schonk aan het begin van de dag al meteen klare wijn. Marketeers moeten hun marketingactiviteiten meetbaar maken. Op die manier win je aan geloofwaardigheid en maak je jezelf van vitaal belang voor het bedrijf waar je voor werkt. In een gloedvol betoog, aan de hand van onderzoek dat zijn bureau deed onder 26 marketingdirecteuren, wees Ben Ayoun onder meer op het belang van marketing performance rapportages, zinvolle marketing metrics en de implementatie van marketing automation platforms en goede CRM-systemen. Hoewel de techniek natuurlijk altijd maar een middel is het gaat erom je klant te kennen en deze in te delen in persona’s.
De presentatie van Ben Ayoun werd gevolgd door een energieke performance van Matthew Banks, Vice President Oracle. Banks is voorvechter van de ‘outside-in’ benadering. In zijn woorden: ‘ken je klant, inspireer en faciliteer hem, en stel hooguit één vraag’. De zaal die vol zat met 250 belangstellenden was zichtbaar enthousiast over de voordracht van Banks.
In tal van kennissessies gaven onder meer Nuon, ING en DHL talloze waardevolle learnings weg. Canon, IBM en De Persgroep waren genomineerd voor de B2B Marketing Award. Canon werd aan het eind van de dag tot winnaar gekroond van de B2B Marketing Award. De Japanse cameraproducent zette de serviceafdeling in om doelstellingen te realiseren. Jurylid Truus Koppelaar van AFAS: ‘De case van Canon was duidelijk in zijn eenvoud: smart-doelstellingen en een prachtige ROI. De marketeers van Canon hebben de serviceafdeling, die dagelijks klantcontact heeft, ingezet om in korte tijd ambitieuze doelstellingen te realiseren. De borging van het leadproces en het inzicht daarin heeft de serviceafdeling extra gemotiveerd.’ (WM)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024
- De marketingtransfers van week 44,... 01-11-2024