Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- Media
- 12 nov 2024 @ 14:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 nov 2024 @ 14:24
- Michiel van Zaane
De 13 publieke omroepen in Nederland zijn de gezamenlijke campagne “De plek van ons allemaal” gestart. Met de campagne, bestaande uit ruim 100 herkenbare en bepalende fragmenten, willen de omroepen zich scherper profileren.
Taco Zimmerman, algemeen directeur AvroTros, namens alle dertien omroepen: Deze campagne tovert een glimlach op het gezicht van iedere Nederlander. Deels door de nostalgie, maar juist ook door de vele belangrijke momenten uit baanbrekende programma’s van toen en nu. De publieke omroep is de plek voor betekenisvolle impact en maatschappelijke relevantie. Waar makers vrijheid krijgen, waar ruimte is voor nieuwe ideeën en waar talent de kans krijgt zich te ontwikkelen. De publieke omroep is van iedereen en voor iedereen. En dat zie je.’
Charelle Akihary, directeur publiek & marketing NPO: ‘De publieke omroep blijft dagelijks doen wat het al ons hele leven doet; relevantie en kwaliteit bieden, maar ook verbinden en het gesprek van en met Nederland voeren. De publieke omroep blijft een baken van betrouwbaarheid, onafhankelijkheid en van waarde voor iedereen: het is daarmee de spiegel van Nederland die toont wat er in het land speelt. Ook dat aspect benadrukt deze campagne. Veel van de momenten en programma’s in de campagne hebben mensen samen beleefd. Deze verbinding blijft centraal staan in alles wat we doen. Ik ben er ongelooflijk trots op dat we deze campagne samen met medewerking van álle dertien omroepen hebben ontwikkeld; voor het eerst en daarmee uniek in de geschiedenis van de publieke omroep. De publieke omroep is veelzijdig en pluriform, met verhalen vanuit verschillende perspectieven die het waard zijn om verteld te worden. Een unieke plek met een duidelijke rol binnen onze democratie die we moeten koesteren. En dit deel van campagne is slechts het begin; volgend jaar komt er een vervolg waar we heel Nederland op een speciale manier nóg meer bij de publieke omroep gaan betrekken.’
Foto: NPO.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- WNL
- Omroep MAX
- AVROTROS
- KRO-NCRV
- EO
- Omroep Zwart
- PowNed
- BNNVARA
- NOS
- NCP
- Ongehoord Nederland
- NTR
- HUMAN
- VPRO
- NPO
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] ... want hier krijg ik het benauwd
Laatste Nieuws
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024