Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Media
- 11 nov 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrintMarketingcommunicatie
- 11 nov 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag lanceren Dove en Vogue Nederland de Special Edition genaamd ‘Embrace Your Real Beauty’. Dove stelt hiermee haar 20 jaar inzet voor een betere schoonheidsrepresentatie, het doorbreken van schoonheidsstereotypering en de kracht van echte schoonheid te vieren.
Met de samenwerking met Vogue Nederland, naar eigen zeggen één van de meest invloedrijke vrouwen platforms ter wereld, wil Dove nogmaals meisjes en vrouwen een belangrijke boodschap op het hart drukken om hun eigen schoonheid te omarmen om zo het zelfvertrouwen en gevoel van eigenwaarde te vergroten. De Dove x Vogue Special Edition is in week 46 en 47 los verkrijgbaar bij Kruidvat en zal later dit jaar ook meegaan als extra special bij het Vogue Nederland decembernummer.
Sinds 2004 zet Dove zich al in om meisjes en vrouwen te ondersteunen waar hun gevoel van eigenwaarde op het spel staat. Het merk streeft ernaar dat zij, evenals de volgende generatie, een positieve relatie hebben met hun uiterlijk. Want iedere vrouw is mooi zoals ze is en zou niet moeten twijfelen aan haar zelfbeeld.
Laurens-Jan Duvigneau, Lead Unilever Personal Care Benelux & Deodorant Northern Europe, Dove: 'Onze maatschappij hecht al jaren extreme waarde aan uiterlijk. De onrealistische schoonheidsidealen en misinterpretatie van echte schoonheid die in stand worden gehouden, mede door sociale media en kunstmatige intelligentie, leggen een druk op vrouwen om te voldoen aan een bepaalde schoonheid. Uit ons onderzoek blijkt dat dat ruim 8 op de 10 Nederlandse vrouwen en meisjes online blootgesteld zijn aan schadelijke schoonheidscontent. Ook voelt 1 op de 3 Nederlandse vrouwen de druk om hun uiterlijk te veranderen op basis van wat ze online zien, zelfs als ze weten dat het nep of door AI gegenereerd is. Dat kan en moet anders. Met de samenwerking met Vogue Nederland willen wij voor vrouwen aantonen wat Real Beauty is door middel van prachtige onbewerkte foto’s van onze eigen ambassadeurs in Nederland en België.'
De Dove ambassadeurs, Vivian Hoorn, Zoey Ivory, Iris Nijboer, Sigourney Kemper, Joann van den Herik en Aurélie Van Daelen, sieren de cover van de ‘Embrace Your Real Beauty’ Special Edition. Zij laten zien dat schoonheid in elke vorm komt. In de Dove x Vogue Special Edition zijn de vaste rubrieken van het magazine te vinden zoals: de Vogue diaries, beauty, interview en faves. Hierin delen de ambassadeurs hun eigen persoonlijke verhalen rondom echte schoonheid en zelfvertrouwen.
Linda Gümüs Gerritsen, hoofdredacteur Vogue Nederland over de samenwerking met Dove: 'We willen met deze Special Edition laten zien hoe belangrijk het is echte schoonheid te laten zien. In alle soorten en maten. Zie dit als een ode aan onze eigen imperfecties, aan de mooiste en meest pure vorm van jezelf. Ook al is deze boodschap bekend, steeds meer jongeren gebruiken alle mogelijke filters op social media. Met de komst van TikTok, Instagram en zeker AI is een ideale schoonheid gecreëerd die in het echte leven niet haalbaar is. Maar als de wereld alsmaar ‘perfecter’ wordt en wij alleen nog maar perfectie nastreven, waar blijft dan de fun?! Want zeg nou zelf: wie blijven bij jou het langst in gedachten? Bij mij zijn dat toch echt degenen die authentiek zijn en net wat anders dan de rest... en vooral niet perfect.'
Dove blijft zich inzetten voor echte schoonheid in het straatbeeld, zowel offline als online. Eerder dit jaar committeerde Dove zich er toe om nooit kunstmatige intelligentie in te zetten binnen haar advertenties en om juist echte vrouwen te blijven vertegenwoordigen.
Bekijk hier de officiële behind the scenes video van de fotoshoot voor de Dove x Vogue Special Edition.
De Dove x Vogue Special Edition is verkrijgbaar bij Kruidvat in week 46 en 47 / 2024 bij aankoop van twee Dove of Andrélon producten, meldt Dove nog. 'Vanaf 21 november 2024 ontvang je de Dove x Vogue Special Edition bij aankoop van het Vogue Nederland decembernummer bij de vaste verkooppunten van Vogue Nederland.'
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- mode
- Lead Unilever Personal Care
- Hearst
- Joann van den Herik
- Vivian Hoorn
- Dove
- content
- Sigourney Kemper
- cover
- Benelux & Deodorant Northern Europe
- Zoey Ivory
- Linda Gümüs Gerritsen
- Iris Nijboer
- Dove x Vogue
- Aurélie Van Daelen
- Special Edition
- Laurens-Jan Duvigneau
- Embrace Your Real Beauty
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] ... want hier krijg ik het benauwd
Laatste Nieuws
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024