RUG en DVJ Insights intensiveren samenwerking

  • B2b
  • 1 mrt 2019 @ 09:05
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Educatie

De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) - met name de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde - en full-service research bureau DVJ Insights gaan intensiever samenwerken.

Nog dit jaar start een PhD positie Effectiveness of advertising within the new media context op de universiteit in Groningen. Deze positie wordt door DVJ Insights gefinancierd, met als doel om de wetenschap en de praktijk nog beter aan elkaar te linken en deze wetenschappelijke inzichten te integreren in de werkwijze van DVJ Insights. Het onderwerp media en effectiviteit is breed, maar is met name gekozen om klanten nog beter te kunnen helpen met het begrijpen en optimaliseren van de effectiviteit van alle middelen.

Prominente rol

Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights: ‘Het financieren van deze PhD positie is onderdeel van een bredere samenwerking. Als bureau hebben we veel data en onderzoek dat niet of nauwelijks gebruikt wordt door de wetenschap. Door meer te halen uit deze data kan de wetenschap ook meer leren en dat is iets waar wij als onderzoeksbureau erg trots op zijn. Het is een bevestiging wat wij al jaren zien, dat wetenschap een prominente rol moet hebben in ons onderzoek. Met deze positie willen wij wetenschap verder verankeren in het hier en nu, en toepasbaar maken in de dagelijkse praktijk. Momenteel wordt er dan ook hard gewerkt aan de volgende stap: een wetenschappelijke raad om wetenschap en praktijk beter te kunnen verbinden.’

Tammo Bijmolt, professor Rijksuniversiteit Groningen: ‘Met deze samenwerking kunnen we beter gebruikmaken van wat er in de bedrijfspraktijk gebeurt. We kijken ernaar uit om aan de slag te kunnen met onderwerpen die ook relevant zijn buiten de universitaire wereld, en zodoende de praktijk te voorzien van waardevolle inzichten en inspiratie.’

Over de PhD positie

DVJ Insights en de Rijksuniversiteit Groningen zijn op zoek naar kandidaten die beschikken over een Master of Science degree. Studenten met een kwantitatieve achtergrond, met bijvoorbeeld een MSc in econometrie, statistiek, data science, of marketing intelligence worden vooral opgeroepen om te solliciteren. Het betreft een tijdelijke functie, met een aanstelling van 4 jaar; leidend tot een promotie. De positie start op 1 september 2019. Meer informatie staat hier

 

Op de foto (van links naar rechts):

-             Marieke van Echtelt, Managing Director DVJ Insights

-             Mark Vroegrijk, Senior Methodologist DVJ Insights

-             Lucas Hulsebos, CEO DVJ Insights

-             Tammo Bijmolt, Professor Rijksuniversiteit Groningen

-             Maarten Gijsenberg, Associate Professor, Department of Marketing, Rijksuniversiteit Groningen

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken