Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan van tv naar audio'
- Food-en-retail
- 5 nov 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InterviewMarketing
- 5 nov 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Ingrid van Kempen is sinds begin 2024 Manager Merk & Communicatie bij verzekeraar Ohra. Voor aflevering 113 van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Bij Ohra doen we ons uiterste best om het zo eenvoudig mogelijk te maken.’
INGRID
Ik werk sinds 2005 binnen de organisatie in diverse (management)functies, en vind het geweldig om in deze nieuwe rol mee te bouwen aan het Ohra-merk. In 2025 bestaat Ohra 100 jaar, dus we maken ons op voor een mooi jubileumjaar.
WHAT’S NEW?
We zijn dit jaar een nieuwe weg ingeslagen, waarbij de focus, naast op online, ligt op audio in plaats van tv-commercials. Het mediagebruik speelt zich natuurlijk in toenemende mate online af. Daarnaast biedt audio meer creatieve mogelijkheden om verschillende doelgroepen te bereiken. De radiocommercial - in samenwerking met reclamebureau Joe Public Amsterdam en geluidstudio Public Audio - van de campagne voor de huisdierenverzekering leverde ons direct een Audify Award op. Dat succesvolle muzikale concept vertaalden we vervolgens door naar de huidige campagne voor onze zorgverzekering, waarmee we Nederland bekendmaken met de Fysio Meeneemservice.
Onze merkactivatie ‘Honderzoek’ op 4 oktober was ook onderdeel van de Huisdierencampagne. Op dierendag was Ohra met veterinaire specialisten aanwezig op populaire hondenuitlaatplekken in Arnhem en Amsterdam. De baasjes die gebruikmaakten van de gratis actie, onderzochten zelf hun hond en kregen praktische tips mee om thuis regelmatig het Honderzoek te doen. De laagdrempelige aanpak en de mogelijkheid om direct vragen te stellen aan veterinaire specialisten werden gewaardeerd. Met deze merkactivatie wil Ohra op interactieve wijze bijdragen aan huisdierenwelzijn.
OHRA
Bij Ohra werkt een gedreven club mensen met veel expertise. We werken pragmatisch, bedenken eenvoudige oplossingen en zetten onze schouders eronder om samen mooie resultaten te boeken. Geen gedoe dus, maar wel altijd ruimte voor humor en gezelligheid.
BUREAUS
Zoals hierboven al vermeld Joe Public en Public Audio. Voor onze ATL-media-inkoop werkten we samen met mediabureau Mindshare en voor BTL-media-inkoop met Dentsu. Alle visuele 3D-beelden maken we met animatiestudio Colorbleed.
MARKETINGTREND
Nieuwe technologische mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld ChatGPT, veranderen ons vakgebied enorm. We zoeken nu vooral naar manieren hoe we techniek voor ons kunnen laten werken en door volop te experimenteren leren we veel. Ik geloof echt dat deze technologie consumenten niet alleen gemak kan brengen, maar ook het gevoel kan geven dat ze gehoord, begrepen en ondersteund worden.
MARKETINGMISVERSTAND
Dat er binnen marketing verschillende vakgebieden zijn die los van elkaar kunnen functioneren. Afgelopen jaren ben ik verantwoordelijk geweest voor marketingteams waar propositie, product en prijs centraal stonden. Sinds dit jaar focus ik met team Merk & Communicatie juist op reputatiemanagement, PR en content. Ik zie dat de ‘werelden’ brand management, marketing en digital juist door ze te verbinden samen zoveel meer kunnen bereiken. En die samenwerking zorgt ervoor dat ons werk alleen maar interessanter, leuker en doeltreffender wordt.
MARKETINGTIP
Blijf je verwonderen binnen de organisatie waar je aan het werk gaat. Spreek uit wat je ziet en ervaart. Dat lef biedt bestaande organisatie(teams) veel waardevolle input. Houd die spiegel dus maar voor.
MARKETINGBOEK
Het boek Sterk digitaal merk van Ingmar de Lange heeft me afgelopen zomer geïnspireerd. Een lekker leesbaar boek waarin juist de connectie tussen merkbouwen en digitale marketing samenkomt.
MARKETINGHELD
Held is een groot woord, maar ik vind het wel tof hoe Pieter Zwart een mooi bedrijf heeft opgebouwd en tegelijkertijd het boegbeeld van Coolblue is. Hij maakt het merk persoonlijk door op een grappige manier de hoofdrol te spelen in video's op social media.
FAVO COMMERCIAL
Droomsalaristrekking van De Nederlandse Staatsloterij. Een krachtige boodschap omdat het zo geniaal is in z'n eenvoud. Bij Ohra streven we ook altijd naar die combinatie van humor en eenvoud.
MARKETINGQUOTE
Keep it simple, stupid. Verzekeren wordt door veel consumenten gezien als ingewikkeld. Bij Ohra doen we daarom ons uiterste best om het zo eenvoudig mogelijk te maken.
EERSTE BAANTJE
Vakkenvuller bij de V&D. Oef, dat klinkt als lang geleden...
VRIJE TIJD
Ik hou van alles wat met Italië te maken heeft: lekkere pasta's koken, bourgondisch tafelen, mooie architectuur en fantastische natuur. Ik ga er graag op vakantie en ook de taal probeer ik me een beetje eigen te maken. E questa è una vera sfida…
DROOMBAAN
Ik vind dierentuinen geweldig en het lijkt me fantastisch om nog een keer verantwoordelijk te zijn voor die marketing. Omdat mensen tegenwoordig zulke verschillende ervaringen zoeken, is het vast een enorme uitdaging om bezoekers te verleiden tot een bezoek. Met daarbij ook aandacht voor meer bewustwording over het doel dat dierentuinen dienen, want het bestaansrecht wordt nog wel eens in twijfel getrokken.
GUILTY PLEASURE
Lekker ziekenhuisseries bingen, van Grey’s Anatomy tot The Resident.
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Saskia Hamminga-Roest van SeniorWeb
Marjolijn van Dingenen van Lenovo
Birgit Tummers van het Chassé Theater
Sophie Vermolen van Westland Salades
Irene Muller van Joolz
Rhandy Biemans van Lu
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing
Age Huitema van Quatt
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg
Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Gratis wassen bij Coolblue Energie05-11-2024
- Er moet er een de eerste zijn:... 05-11-2024
- Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan... 05-11-2024
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing