Elske Vugts wint 1e verkiezing Beste Brabantse Marketeer

Elske Vugts wint 1e verkiezing Beste Brabantse Marketeer
  • B2b
  • 18 jan 2021 @ 18:22
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

De eerste verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer was een vrouwelijk onderonsje. Tijdens een feestelijke livestream vanuit First Impression in Tilburg reikte prof. dr. Rudy Moenaert maandag 18 januari de bakstenen hoofdprijzen uit aan drie vrouwelijke marketeers.

De bakstenen gingen naar Elske Vugts (marketingcommunicatie manager van Brouwerij Koningshoeven, zie foto boven, midden) als Beste Brabantse Marketeer, naar Lisa Slegers-Leijs (Happy Talents) als de Beste Brabantse Marketeer met minder dan vijf jaar werkervaring en naar Cilia Groothuis (De Bibliotheek Eindhoven) als de Beste Brabantse Marketeer Maatschappelijk.

In totaal waren 125 marketeers genomineerd voor de titel Beste Brabantse Marketeer

Na een publieksstemming bleven er 9 finalisten over. Uit die finalisten heeft de jury onder leiding van Rudy Moenaert, professor marketing bij TIAS School for Business & Society, de drie winnaars gekozen.

De jury roemt de kwaliteit van de door de finalisten ingezonden cases: ‘Indrukwekkend, integer gebracht en zeker niet te gelikt.’ Over de winnaar van de overall categorie zegt het juryrapport: ‘De jury voelt hier heel erg de ambitie en passie. Elske deint mee op marktontwikkelingen en navigeert vakkundig tussen historiek en moderniteit. Ze drukt echt haar stempel door van een merk een totaalbeleving te maken.’

Elske Vugts is trots op haar verkiezing en haalt in haar dankwoord de merkkracht van LaTrappe aan: ‘Ons merk is te waardevol om in de supermarkt met korting weg te geven. Ik hoop dat ik ook andere marketeers kan inspireren om verder te kijken dan commerciële waarde.’

Waarom deze verkiezing?

Een van de initiatiefnemers, Joris van der Waart van Studio Lauda, zegt hierover: ‘Met de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer willen we marketeers die buitengewone prestaties hebben neergezet in het zonnetje zetten, zodat ze een lichtend voorbeeld kunnen zijn voor andere marketeers.’ Waarom moet nou juist het Brabantse talent in het zonnetje worden gezet? In de lijst met de Top 100 marketeers uit Nederland staan maar 6 Brabanders. Dit horen er volgens de organisatie van de Beste Brabantse Marketeer veel meer te zijn. Professor Rudy Moenaert, voorzitter van de vakjury, zegt hierover: ‘Het is belangrijk dat marketingtalent en prestaties gezien en erkend worden. Marketeers die in dit opzicht aantoonbaar het verschil maken verdienen een podium, een plek in de spotlights.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken