De marketingtransfers van week 31, 2024

De marketingtransfers van week 31, 2024
  • B2b
  • 2 aug 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Als transfereren een Olympische sport was zou de Nederlandse medaillespiegel er heel anders uitzien. Zelfs in de zomer bij 30 graden gaan onze creatieven ervoor (of ervandoor). Met MarketingTribune als immer objectieve scheidsrechter die het overzicht behoudt

Startup voor digitale productinnovatie 10Nineteen neemt Esmée Lechner in dienst als Head of Design en co-founder. Met een carrière bij bureaus zoals Media.Monks, Superhero Cheesecake en DDB en haar rol als Head of Curation voor Dutch Digital Design, moet zij het bureau helpen digitale ervaringen naar een hoger niveau te tillen.
‘We zien veel connected producten met slecht functionerende apps of websites die de kwaliteit van het fysieke product geen recht doen. Een gemiste kans, want een geweldige digitale ervaring bevordert betrokkenheid, loyaliteit en daarmee groei,’ zegt Lechner. ‘Ik ben verheugd om deel uit te maken van dit getalenteerde team dat zich keer op keer heeft bewezen in de afgelopen 15 jaar. Ik kijk ernaar uit om met designteams samen te werken en ze te begeleiden, wat uiteindelijk de kern van mijn rol bij 10Nineteen zal zijn.’


Esmée Lechner.

Dennis van Aalst (49) gaat per 1 augustus aan de slag als nieuwe strategy lead van reclamebureau FCB Amsterdam. Hij treedt ook toe tot het managementteam. Van Aalst werkte eerder bij DDB Amsterdam, Boomerang en Havas Lemz. Ook werkte hij als zelfstandig strateeg en was hij actief voor denktank LetsHeal.
Van Aalst: ‘Het is bijzonder om bij een bureau te komen werken waar de rijke historie van internationale topmerken als FCB en McCann voelbaar is. Ik kijk ernaar uit om mede richting en energie te geven aan de toekomst. Met aandacht voor alle actuele thema's, inzichten en instrumenten, van menselijke tot kunstmatige intelligentie.’


Dennis van Aalst.

Giesbers Group, de bureaufamilie bestaande uit Giesbers Retail, Hippo Creative Studios en Enabl Digital, heeft Philip van Gelder aangetrokken als Client Strategy Director. Daarmee kunnen klanten als Plus, Gamma, DA, Wibra, Karwei en Action voortaan rekenen op de strategische en creatieve denkkracht die Van Gelder toevoegt aan het gebruikelijke Giesbers aanbod van conceptontwikkeling, creatie en de 360 uitrol naar radio, TV, online, (digitale) folders en magazines.
Van Gelder: ‘De bureaugroep bedient prachtige merken die zich in sterk concurrerende markten bevinden. Ik kijk er enorm naar uit om samen met deze klanten het volledige potentieel van hun merk te ontdekken én te benutten. Samen een goed doordacht merkfundament bouwen en borgen maakt het voor marketeers makkelijker en leuker werken. En het helpt de teams binnen de Giesbers Group om super creatief werk te maken waar de doelgroep zijn spaarzame aandacht aan wil besteden. In deze markt kan dat voor een merk het verschil maken tussen uitdoven en uitblinken.’


Philips van Gelder.

Geranda van Amerongen heeft met onmiddellijke ingang de rol van hub manager bij creative digital agency Happy Horizon van het kantoor in Utrecht overgenomen van Daniel Verhagen. Ze wordt daarmee eindverantwoordelijk voor het kantoor, waar ook Osage en Viduate gevestigd zijn. Zowel Van Amerongen als Verhagen zijn al langere tijd betrokken bij Happy Horizon. Daniel Verhagen was ruim anderhalf jaar eindverantwoordelijk voor de locatie in Utrecht. Hij schuift nu op naar de rol van Group Commercial Director binnen Happy Horizon. Hij focust zich weer volledig op klanten. Verhagen: ‘Ik ben super trots op de eerste anderhalf jaar waarin we de nieuwe hub in Utrecht hebben gesmeed. We hebben de teams van Osage en Viduate, aangevuld met de medewerkers van online marketing (voorheen Jelba) en development en technology (voorheen Experius) samengebracht in een gloednieuw en inspirerend kantoor. Nu is het aan Geranda om deze hub weer een stapje verder te brengen. Ik draag mijn rol met veel vertrouwen en trots over.’
Van Amerongen werkt sinds 2017 voor Happy Horizon en het voormalige Experius. De laatste tweeënhalf jaar werkte zij als managing director van het development- en technology-team van het kantoor in Utrecht. Van Amerongen: ‘Ik heb zin om deze nieuwe rol als hub manager te vervullen. We hebben een mooi team in Utrecht en samen met hen wil ik bouwen aan verdere groei, samenwerking en innovatie. Het fundament is gelegd en mijn focus ligt nu op het versterken van de onderlinge samenwerking in de business lines om onze klanten nog beter te bedienen. Ik kijk ernaar uit om deze uitdaging aan te gaan en laat het development team met een gerust hart achter bij Paul Damstra.’


Geranda van Amerongen en Daniel Verhagen.

Seat S.A. heeft Arantxa Alonso aangesteld als Brand Officer. In deze nieuwe functie is zij verantwoordelijk voor het ‘aanjagen’ van het merk. Alonso is momenteel hoofd van het Cupra Project Office bij Volkswagen Anhui in China. Zij start op 1 september in haar nieuwe functie. Alonso gaat de langetermijnstrategie voor het merk creëren en levenscyclusplannen ontwikkelen en implementeren om het volume en de winst te vergroten. Samen met haar team richt ze zich daarbij op de juiste positionering van het modelgamma en de marketingcampagnes van het merk.


Arantxa Alonso.

Caren Wassink, Mariëlle Arts en Jildou van der Bijl zijn onder de naam Studio The Editors een bureau begonnen dat zich richt op een hoofdredactionele visie bij merken en organisaties. Het nieuwe bureau helpt klanten met het neerzetten van een contentstrategie, mediaformule en contentorganisatie, waarbij de oprichters zich profileren als merkbouwers, verbinders en strategen. De oprichters hebben langdurig samengewerkt bij Linda (Mood for Magazines/Talpa Network). Jildou van der Bijl combineert haar huidige functie van hoofdredacteur* bij Hema met haar werkzaamheden vanuit Studio The Editors. 
Via zijn eigen netwerk zet Studio The Editors daarbij makers in met ervaring bij digitale platformen, publiekstijdschriften, journalistieke uitgaves, prime time talkshows en podcasts. Studio The Editors wil bedrijven daarbij laten denken als een hoofdredacteur om content te maken die zorgt voor connectie en conversie.
Wassink, Arts en Van der Bijl vormden de motor achter het succes van Linda. Linda werd uitgebouwd tot de grootste vrouwenglossy in Nederland. Met een kwaliteitsstandaard en -uitstraling op eenzame hoogte. Ook toen al werd in speciale projecten intensief samenwerkt met klanten in commerciële redactionele producties, onder meer met Hema.

*Niet iedereen was gelukkig met het gebruik van de titel ‘hoofdredacteur’ in deze commerciële context. Het bleef dan ook nog lang onrustig binnen journalistiek Nederland.


Caren Wassink, Mariëlle Arts en Jildou van der Bijl.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken