Plnktn lanceert visvrije visolie
- Food-en-retail
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodMaatschappij
- 22 aug 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Volgens de Amsterdamse startup Plnktn is het een misvatting dat visolie de ultieme bron is van Omega-3. Met hun campagne voor visvrije visolie hopen de jonge ondernemers Thom Siersema en Gijs Dröge hun steentje bij te dragen aan de verduurzaming van dit veelgebruikte supplement.
De opvatting dat visolie de beste bron van Omega-3 zou zijn wordt door Plnktn ter discussie gesteld. Thom Siersema, oprichter van Plnktn: ‘Vissen verkrijgen hun Omega-3 namelijk door algenconsumptie. Het alternatief, algenolie, heeft dezelfde gezondheidsvoordelen zonder de ecologische nadelen van overbevissing. Er worden jaarlijks miljarden kilo's vis gevangen voor Omega-3 en daar moet verandering in komen. Ons doel is mensen enthousiasmeren over de oneindige kracht van algen en met deze campagne willen we algenolie het verdiende podium geven als duurzaam en gezond alternatief. Iedereen zou dagelijks algen moeten consumeren, iets waar we bij Plnktn naar streven. De lancering van onze visvrije visolie-campagne is een stap in het streven om algen een vast onderdeel van het dagelijks dieet te maken, met minimale belasting voor de natuur.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- MediaMarkt organiseert training AI voor studenten
- Moeder Blokker wint rechtszaak van zonen
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
- Start herfstcampagne "Mooi voor de... 10-09-2024
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing