Plnktn lanceert visvrije visolie

Plnktn lanceert visvrije visolie
  • Food-en-retail
  • 22 aug 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodMaatschappij

Volgens de Amsterdamse startup Plnktn is het een misvatting dat visolie de ultieme bron is van Omega-3. Met hun campagne voor visvrije visolie hopen de jonge ondernemers Thom Siersema en Gijs Dröge hun steentje bij te dragen aan de verduurzaming van dit veelgebruikte supplement.

De opvatting dat visolie de beste bron van Omega-3 zou zijn wordt door Plnktn ter discussie gesteld. Thom Siersema, oprichter van Plnktn: ‘Vissen verkrijgen hun Omega-3 namelijk door algenconsumptie. Het alternatief, algenolie, heeft dezelfde gezondheidsvoordelen zonder de ecologische nadelen van overbevissing. Er worden jaarlijks miljarden kilo's vis gevangen voor Omega-3 en daar moet verandering in komen. Ons doel is mensen enthousiasmeren over de oneindige kracht van algen en met deze campagne willen we algenolie het verdiende podium geven als duurzaam en gezond alternatief. Iedereen zou dagelijks algen moeten consumeren, iets waar we bij Plnktn naar streven. De lancering van onze visvrije visolie-campagne is een stap in het streven om algen een vast onderdeel van het dagelijks dieet te maken, met minimale belasting voor de natuur.’

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken