De marketingtransfers van week 32, 2024

De marketingtransfers van week 32, 2024
  • B2b
  • 9 aug 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Terwijl Nederland stiekem omhoogsluipt in het Olympische medailleklassement en de beurzen wereldwijd omlaagdoken en weer bovenkwamen, werd er ook in de eerste week van augustus volop creatief getransfereerd. MarketingTribune behoudt het overzicht.

Bij Abovo Maxlead hebben ze er zin in deze zomer (of er waren mensen die er geen zin meer in hadden natuurlijk). Het media-, content- en performance marketingbureau verwelkomt zeven nieuwe, ervaren professionals om de teams in Hoorn en Oegstgeest te versterken.
Danny Thijssing wordt Team Lead Outdoor bij Abovo Media. Met zijn achtergrond als senior Accountmanager bij Global Nederland en zijn expertise in Out of Home marketing, is hij de juiste persoon om de outdoortak AM Outside leiding te geven.
Marcel Zweedijk voegt zich als ervaren Client Service Director bij het Maxlead team in Oegstgeest. Voorheen vervulde hij de functie van Global Brand Manager bij EasyToys en werkte als zzp’er bij onder andere IPG Mediabrands en Trivorto.
Joyce Smit versterkt Abovo Media als Media Consultant. Ze komt van UM Nederland, waar ze ook als Media Consultant werkte, en heeft daarvoor ervaring opgedaan bij IPG Mediabrands als Out of Home specialist. Naast haar rol als Media Consultant zal ze ook een bijdrage leveren aan het outdoor-label AM Outside.
Mike van Etten keert terug naar Abovo Media als senior SEA Consultant. Na een periode extern als Team Lead bij Ads & Impact, vond hij zijn weg terug naar zijn vertrouwde plek.
Anne Bukman voegt zich als ervaren Projectlead in het team van AM Media Tech bij Maxlead. Ze brengt waardevolle ervaring mee uit haar vorige rollen als Recruiter bij Banijay Benelux en als producer voor diverse televisieprogramma’s.
Rick Franx keert terug bij Abovo Media en komt het digitale team in Hoorn versterken. Met zijn uitgebreide ervaring in online marketing zal Rick zich aanvankelijk richten op Social Advertising, met als doel zijn expertise uit te breiden naar uiteenlopende projecten binnen de volledige (online) dienstverlening van Abovo Maxlead,
Sean Stols wordt Social Media Consultant bij Abovo Media in Hoorn. Hij komt van Odiv, waar hij ervaring opdeed als Social Media Marketeer.

Huijskens Sassen Communications (HSC) breidt het team uit met Annick Bettink als senior adviseur. Het boetiekkantoor HSC, gevestigd in Amsterdam, adviseert organisaties over strategische communicatie- en beleidsvraagstukken. Bettink heeft een brede achtergrond in zowel de culturele sector als het bedrijfsleven. Ze is expert op het gebied van Environmental, Social & Governance (ESG) en reputatie- en stakeholdermanagement. De afgelopen jaren was Annick verantwoordelijk voor dit werkdomein in de telecomsector.

Adviesbureau Human8 heeft, in lijn met de reorganisatie in EMEA die het bureau heeft doorgevoerd, een nieuwe Senior Business Development Director aangesteld. Arjan Veninga, die eerder een van de internationale klantenteams leidde, neemt deze rol per direct op zich.
Veninga, die al vier jaar bij Human8 (voorheen InSites Consulting) werkt, heeft in de afgelopen jaren functies bekleed bij Norstat en de Nederlandse Kamer van Koophandel. Hij was finalist voor ‘Insights Professional of the Year’ bij de MOA Awards 2022 en maakte deel uit van het Human8-team dat in 2023 de ‘Business Impact of the Year – Global’ award won met Philips.
Veninga ziet zijn nieuwe job wel zitten: ‘Positieve verandering begint met het opbouwen van sterke relaties. Ik heb een passie voor het helpen van klanten om hun consumenten beter te begrijpen. Ik kijk er dan ook naar uit om nieuwe klantenrelaties te ontwikkelen en samen succesvolle merken te bouwen door samenwerking en innovatie.’

Marketing-communicatiegroep Reiwa Group heeft Geert Rietbergen aangesteld als Chairman. Rietbergen brengt een schat aan ervaring en expertise mee in o.a. M&A die direct gaat bijdragen aan de groei van Reiwa Group (volgens het persbericht dan).
Rietbergen (58) heeft meer dan 30 jaar ervaring in digitale transformatie met leidinggevende rollen bij digitale agencies. Zo heeft hij als Executive Vice President  bijgedragen aan de internationale groei van Emakina en was hij lid van de Executive Board van Macaw. Bij samenwerkingen met bedrijven als Unilever en Microsoft heeft hij bewezen sterk te zijn in het stimuleren van groei, innovatie en duurzame prestaties. ‘Ik ben vereerd om deze rol op me te nemen en kijk ernaar uit om samen te werken met het getalenteerde team van Reiwa Group om onze ambitieuze doelen te realiseren’, aldus Rietbergen.

Wenneker Amsterdam, onderdeel van Pakt, een ecosysteem van negen productiemaatschappijen, heeft Rogier Dorant aangesteld als nieuwe Executive Producer. De laatste acht jaar werkte hij bij Monks. Met een achtergrond in het begeleiden van grote film- en contentproducties voor internationale klanten, heeft Dorant een reputatie opgebouwd als ‘een gedreven en getalenteerde professional’. Hij heeft projecten geleid over de hele wereld, van Mexico-Stad tot Shanghai.
Rogier Dorant over zijn nieuwe avontuur: ‘Het is tijd om een nieuw hoofdstuk te beginnen met frisse uitdagingen en kansen. Ik kijk er naar uit om bij Wenneker Amsterdam aan de slag te gaan en samen met dit getalenteerde team de lat nog hoger te leggen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken