H&M stopt met online outlet Afound
- Food-en-retail
- 22 aug 2024 @ 10:15
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerce
- 22 aug 2024 @ 10:15
- Nanny Kuilboer
Op Afound kunnen klanten kleding kopen tegen hoge korting. Het concept werd in 2018 in Zweden geïntroduceerd en kwam in 2019 naar Nederland, gevolgd door Duitsland en Oostenrijk in 2020. In het najaar trekt H&M de stekker uit het online platform, aldus een statement van H&M.
H&M Group zag niet genoeg vraag, deels omdat merken er steeds vaker voor kiezen om hun eigen verkoopkanalen te gebruiken. H&M: ‘Dit heeft geleid tot het moeilijke, maar noodzakelijke besluit om Afound te beëindigen.’ Afound zal later dit najaar sluiten, de lopende activiteiten zullen de komende maanden worden afgebouwd en het team zal worden ondersteund bij het voortzetten van hun carrière binnen of buiten de H&M Group.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- MediaMarkt organiseert training AI voor studenten
- Moeder Blokker wint rechtszaak van zonen
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
- Start herfstcampagne "Mooi voor de... 10-09-2024
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing