H&M stopt met online outlet Afound

H&M stopt met online outlet Afound
  • Food-en-retail
  • 22 aug 2024 @ 10:15
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerce

Op Afound kunnen klanten kleding kopen tegen hoge korting. Het concept werd in 2018 in Zweden geïntroduceerd en kwam in 2019 naar Nederland, gevolgd door Duitsland en Oostenrijk in 2020. In het najaar trekt H&M de stekker uit het online platform, aldus een statement van H&M.

H&M Group zag niet genoeg vraag, deels omdat merken er steeds vaker voor kiezen om hun eigen verkoopkanalen te gebruiken. H&M: ‘Dit heeft geleid tot het moeilijke, maar noodzakelijke besluit om Afound te beëindigen.’ Afound zal later dit najaar sluiten, de lopende activiteiten zullen de komende maanden worden afgebouwd en het team zal worden ondersteund bij het voortzetten van hun carrière binnen of buiten de H&M Group.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken