De zomerfavorieten van Sharon Goldstoff: 'Alles draait om beleving en interactie'
- Content
- 5 aug 2024 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StorytellingCampagnesCreatie
- 5 aug 2024 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Sharon Goldstoff kennen we als bestuurslid van RA*W, Esprix jurylid en via veel spraakmakend werk voor bureaus als TBWA\, Indie, Hammerfest, Superheroes en Isobar. Nu werkt ze 'overal' als freelance creative. We praten bij over de vakantie, remote werk en haar plannen daarna. 'Ik ga workshops geven.'
Waar ben je met vakantie geweest of waar ga je naar toe, waarom en wat heb je gedaan of ga je doen?
'Als freelancer geniet ik van de vrijheid om buiten de standaard vakantieperiodes op reis te gaan. Geen gedoe meer met vrij vragen bij een baas, heerlijk! Mijn laatste avontuur was een workation naar Portugal, waar ik zowel Cascais als Lissabon verkende. Deze trip was perfect in balans: 70% vakantie en 30% werken. Ik had een opdracht die ik remote kon uitvoeren, wat ideaal was.
Op beide locaties verbleef ik in een co-working huis, samen met andere ondernemers en freelancers. Dit zorgde ervoor dat ik, hoewel ik solo reisde, toch niet helemaal alleen was. Er was altijd wel iemand in voor een dagtripje of een drankje. Ik houd ervan om nieuwe mensen en plekken te leren kennen, en deze reis bood me de perfecte gelegenheid om dat te doen. De combinatie van werken en vakantie vieren in een inspirerende omgeving met gelijkgestemde mensen was super.'
Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk (of werk) en waarom?
'Voor mijn werk als freelance creative is de herfst een belangrijk seizoen. Dit komt doordat veel bedrijven en merken in deze periode hun campagnes voor de feestdagen voorbereiden, zoals Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw. Daarnaast zijn er in de herfst vaak budgetbesprekingen en planning sessies voor het komende jaar, dit kan vaak kansen bieden om als freelancer nieuwe opdrachten binnen te halen.'
Wat zijn de zomertrends voor jouw merk?
'Deze zomer draait alles om beleving en interactie. Pop-up events zijn dé manier om merkervaringen te creëren die echt blijven hangen. Ze trekken de aandacht en bieden consumenten een directe, tastbare connectie met je merk.
Daarnaast is TikTok het platform waar je wil zijn als merk. Virale content op TikTok kan je merk in no-time in de schijnwerpers zetten. Merken die TikTok slim benutten met creatieve en deelbare video's kunnen enorme impact maken. En laten we festivals niet vergeten! Merken die aanwezig zijn op festivals en daar toffe experiences bieden, kunnen hun merk direct laten opvallen. Dus, als je deze zomer wilt opvallen, zorg dan dat je beleving, TikTok-strategie en festivalactivaties on point zijn.'
Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025; gaat er iets veranderen aan de marketingstrategie van je personal brand en waarom?
'Naast mijn werk als freelance creative en copywriter, ga ik ook workshops geven. Dit najaar 2024 introduceer ik Pitch Imperfect, een workshop voor iedereen die zijn presentatieskills wil verbeteren. Denk aan pitchen zonder knikkende knieën en presenteren zonder een droge mond.
In Pitch Imperfect leer je alles over overtuigend presenteren, van storytelling tot lichaamstaal. Deelnemers krijgen praktische tips, interactieve opdrachten en leren over hoe AI hen kan helpen. En ja, er zijn nog kaarten beschikbaar via deze link. Waarom deze switch? Omdat ik geloof in de kracht van goede communicatie en ik anderen wil helpen hetzelfde te bereiken. Plus, het is superleuk om te doen. Dus als je klaar bent om je presentaties naar een hoger niveau te tillen, zie ik je graag bij Pitch Imperfect!'
(PvWK)
Meer info hier. Portfolio ziehier.
SHARON's ZOMERFAVORIETEN
Favoriete zomerdrankje?
IJskoffie met kokosmelk
Favoriete ijsje?
Cornetto (voor het puntje)
Kamperen of hotel?
Ik hou van de mix: kamperen en hotels. Kamperen geeft echt het gevoel van vrijheid en avontuur, compleet met kampvuur en sterrenhemel, terwijl hotels me de luxe van een warm bad en een zacht matras geven. Waarom kiezen als je best of both worlds kan hebben?
Favoriete barbecuegerecht?
Gegrilde halloumi. Deze heerlijk zoute kaas krijgt op de barbecue een perfect krokant korstje terwijl de binnenkant lekker zacht blijft.
Boek of badminton?
Boek! De zomer is voor mij bij uitstek het seizoen dat ik het meeste lees. Ben net begonnen aan de Havermelkelite van Jonas Kooyman. Nu al een absolute aanrader.
Favoriete vakantieland?
Ik weet dat dit voor sommige mensen gek is om te horen, maar mijn favoriete vakantieland is Israel. Ondanks de complexe politieke situatie, blijft het voor mij een bijzondere plek. Vooral Tel Aviv trekt me aan door de open-minded sfeer en de inspirerende vibe. Het feit dat ik er ook familie en vrienden heb, maakt elk bezoek extra speciaal. Ondanks de complexiteit van de situatie, voelt het altijd als thuiskomen.
Natuur of stad?
Moeilijk! Doe dan toch maar stad.
Zwembad of strand?
Nog zo een moeilijke! Dan verkies ik toch de geur van de zee, boven die van het zwembad. Dus dan wordt 't zee.
Auto of vliegtuig?
Trein.
Fiets of boot?
Electrische step.
Favoriete zomermerk?
Kobo. Ik heb een Kobo e-reader die ik altijd meeneem op reis. Ik reis altijd licht, dus is een stapel boeken meennemen geen optie.
Zomer of winter?
Zomer! Het kan mij niet warm genoeg zijn.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Pitch Perfect
- zomer
- Esprix jurylid
- Superheroes
- creative
- Indie
- Hammerfest
- Sharon Goldstoff
- RA*W
- Cascais
- merk
- TBWA\
- copywriter
- favorieten
- reis
- Cannes
- Isobar.
- bestuurslid
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing