PassaSports en VVCS lanceren campagne voor vrouwenvoetbal
- Food-en-retail
- 23 aug 2024 @ 09:54
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 aug 2024 @ 09:54
- Michiel van Zaane
Retailer van sportkleding en -benodigdheden PassaSports wil met haar merk VoetbalDirect en spelersvakbond VVCS het vrouwenvoetbal naar een hoger niveau tillen. Daartoe is een campagne gelanceerd die de behoeften van vrouwelijke voetballers aanstipt en vrouwenvoetbal meer aandacht geeft.
De campagne, die vanaf medio augustus te zien is op diverse kanalen door heel Nederland, zet de vrouwelijke voetballers in de spotlight. Zo sieren de gezichten van Pleun Raaijmakers, Floor Spaan en Jill Diekman op digitale reclamemasten langs Nederlandse snelwegen. Ook op televisie, via Talpa-netwerken, en in de directe omgeving van voetbalstadions en hardlooproutes, via OOH, zijn de voetbalsters niet te missen.
Uit onderzoek blijkt dat vrouwenvoetbalsters specifieke behoeften hebben op het gebied van sportuitrusting, zoals voetbalschoenen. Er zijn voetbalschoenen voor vrouwen, maar veel speelsters weten dit (nog) niet. En dat terwijl met de juiste voetbalschoenen kan de kans op blessures verkleind worden. Momenteel hebben vrouwen vier tot acht keer zoveel kans op een kruisbandblessure dan mannen. Om hierop in te spelen is VoetbalDirect een samenwerking aangegaan met Eredivisiespeelsters Naomi Piqué, Pleun Raaijmakers, Floor Spaan, Jill Diekman en Jacintha Weimar, allen lid van spelersvakbond VVCS. Samen werken zij aan de stimulering van het vrouwenvoetbal en de bewustwording van het gebruik van de juiste producten.
Willem Koopmans, CEO PassaSports: ‘PassaSports wil de ultieme bestemming zijn voor sporters en hun ambities. Als grootste online sportretailer in de Benelux zien we het daarom als onze verantwoordelijkheid om álle sporters te ondersteunen hun prestaties te verbeteren. Deze VoetbalDirect campagne in samenwerking met de spelersvakbond VVCS en natuurlijk de voetbalsters, waarin we de speelsters letterlijk op een voetstuk plaatsen, onderstreept onze missie.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- MediaMarkt organiseert training AI voor studenten
- Moeder Blokker wint rechtszaak van zonen
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
- Start herfstcampagne "Mooi voor de... 10-09-2024
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing