Nationaal Ouderenfonds lanceert merkcampagne in nieuwe huisstijl

Nationaal Ouderenfonds lanceert merkcampagne in nieuwe huisstijl
  • Bureaus
  • 17 sep 2024 @ 07:52
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het Nationaal Ouderenfonds slaat een nieuwe weg in om eenzaamheid onder ouderen te bestrijden. Met een vernieuwde aanpak en nieuwe huisstijl zet het Nationaal Ouderenfonds volledig in op verbinding. Het doel: geen enkele oudere mag zich nog eenzaam voelen.

Eenzaamheid onder ouderen is een groeiend probleem. Met de verwachting dat het aantal eenzame 65-plussers stijgt van 1,7 miljoen naar 2,2 miljoen in 2030, onderneemt het Nationaal Ouderenfonds actie. De nieuwe missie focust zich op het verbinden van ouderen met elkaar én met de maatschappij, om zo eenzaamheid bij de kern aan te pakken. ‘We wachten niet langer. We gaan voorop in de strijd tegen eenzaamheid. Onze nieuwe aanpak en huisstijl reflecteren onze missie en waarden. We nodigen iedereen uit om deel uit te maken van deze beweging. Samen zorgen we ervoor dat geen enkele oudere zich nog eenzaam hoeft te voelen’ zegt Kirsten Andres, directeur-bestuurder Nationaal Ouderenfonds

De rebranding en merkcampagne zijn tot stand gekomen in samenwerking met Energize. In de vernieuwde strategie van het Nationaal Ouderenfonds staat verbinding centraal. Dit betekent meer dan alleen het bij elkaar brengen van mensen. Het gaat over het creëren van betekenisvolle relaties en een sterk sociaal netwerk voor ouderen. Voor vandaag én morgen. Met initiatieven als OldStars, de PlusBus en De Derde Helft zijn er veel gelegenheden om deze verbinding te vinden.

De aanscherping van het Nationaal Ouderenfonds wordt ondersteund door een opgefriste huisstijl waarin verbinding centraal staat met levendige kleuren, duidelijke lettertypes en authentieke fotografie. De huisstijl is toegankelijk en uitnodigend, en weerspiegelt de kernwaarden van het Nationaal Ouderenfonds: samen, actief en betrokken.

Op 16 september is de merkcampagne van start gegaan met advertenties in kranten zoals De Volkskrant en Trouw, evenals een radiospot. De campagne krijgt een vervolg tijdens de 'Week van de Eenzaamheid', die op 26 september begint.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken