Biografie De redactie van marketingtribune.nl/media
Redactie Media
Jeroen Mirck verlaat MarketingTribune
Jeroen Mirck stopt na ruim zes jaar als redacteur van MarketingTribune. Hij gaat zich binnen uitgeverij BBP Media volledig richten op zustertitel Marketingfacts.nl, waarvan hij sinds januari 2018 hoofdredacteur is.
Marketingfacts Jaarboek graaft nog dieper
Hij is er weer: het Marketingfacts Jaarboek. Voor het veertiende jaar op rij heeft de redactie van Marketingfacts.nl een handboek afgeleverd met de belangrijkste trends, cijfers en cases in marketing.
ZoominTV werkt samen met InnoGames
Zoomin.TV is een strategische samenwerking aangegaan met InnoGames, de grootste ontwikkelaar en uitgever van online en mobiele games in Duitsland. Samen hebben ze een videoserie ontwikkeld, die het portfolio van InnoGames toont, met veel aandacht voor Forge of Empires en het onlangs gelanceerde Warlords of Aternum.
Talpa scoort goed met radio en streaming
Talpa Radio heeft een goed jaar achter de rug. De vier radiozenders van Talpa Network bereikten wekelijks zeven miljoen luisteraars. Het gezamenlijke marktaandeel van 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica groeide door naar 40,8 procent (doelgroep 20-49 jaar).
Slam TV trekt 1,5 miljoen kijkers
Slam TV groeit als kool. In oktober hebben 1.544.000 Nederlanders afgestemd op het tv-kanaal van de radiozender. Dat is de hoogste score sinds het merk onderdeel werd van RadioCorp. Dit blijkt uit de cijfers van SKO Light.
Kamera Express weer sponsor Perfecte Plaatje
Het derde seizoen van het RTL4-programma ‘Het Perfecte Plaatje’ is woensdag van start gegaan, met opnieuw Kamera Express en Canon als sponsor. Naast sponsor is Kamera Express exclusieve verkooppartner van het programma.
Creëer Magazine speelt in op bewust leven
Creëer Magazine is een nieuw tijdschrift van uitgeverij Scala, gericht op de moderne vrouw met een creatieve levensstijl. Met trendy DIY-projecten geeft Creëer Magazine tips om in no time een eigen creatieve draai aan het leven te geven. Het magazine speelt in op de trend van bewust leven, me-time, groen en less is more.
Barbara Heijl nieuwe hoofdredacteur Houtblad
Barbara Heijl is vanaf november de nieuwe hoofdredacteur van Het Houtblad. De huidige hoofdredacteur Hans de Groot gaat met pensioen na 27 jaar werkzaam te zijn geweest voor het vakblad.
Aldipress adopteert Mercur voor beste introductie
De Mercurs worden elk jaar aangescherpt. Dit jaar is de categorie voor beste lancering vervangen door de beste introductie. Dit gaat breder dan magazinemerken. Aldipress is sponsor van deze vernieuwde Mercur.
RAB rapporteert groei van radiobestedingen
Adverteerders hebben in het derde kwartaal van 2018 ruim een miljoen euro meer besteed aan radiospots dan vorig jaar. De investeringen in radioreclame zijn hiermee met 3,2 procent gestegen naar 37 miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek van het Radio Advies Bureau.
Ook Exterion Media stopt met bureaucommissie
Bureaucommissie lijkt een aflopende zaak. In navolging van tv- en radio-exploitanten zet ook buitenreclame-exploitant Exterion Media de stap om de vijftien procent bureaucommissie af te schaffen.
Denise Huisman leidt PHD
Denise Huisman (33) wordt per 1 januari 2019 de nieuwe managing director van PHD en volgt hiermee Floris Kok op. Ze is ruim vier jaar werkzaam bij PHD als strategy director.
Interbest breidt uit met digitale schermen
Het netwerk van outdoor-exploitant Interbest blijft groeien. Met het nieuwe 100m² LED-scherm bij Gouda (knooppunt Gouwe, A12/A20) komt het totaal aantal digitale reclamemasten op negentien.
DOOH-exploitant Mundu neemt Opgeled over
DOOH-exploitant Mundu versterkt zijn positie in de Digital Out of Home-markt met de overname van Opgeled uit Amsterdam. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van 80 digitale schermen.
Beau grote winnaar bij Televizier-Ring
Het programma 'Beau Five Days Inside' van RTL4 heeft de Gouden Televizier-Ring gewonnen. RTL-boegbeeld Beau van Erven Dorens werd bovendien uitgeroepen tot beste presentator.
NLziet voegt extra zenders toe
NLziet, de tot nu toe weinig succesvolle gezamenlijke online tv-dienst van NPO, RTL en Talpa, voegt deze week extra zenders toe: TV 538, RTL Crime, RTL Lounge en RTL Telekids.
Remko Poggenklaas leidt Abovo Media
Remko Poggenklaas is vanaf november de CEO van Abovo Media. De huidige directieleden Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk gaan zich meer richten op het corporate vertegenwoordigen van het mediabureau.
Lieke en Marietje dingen mee naar Gouden Loeki
Van Lieke tot Marietje, van Ben tot Ziggo. Tien mooie of juist spraakmakende commercials zijn de kwartaalwinnaars bij de Gouden Loeki 2018. Ze maken allemaal kans op de hoofdprijs eind dit jaar.
NU.nl en AutoWeek lanceren NUauto
NU.nl start met het platform NUauto. Vanaf nu vind je in jouw favoriete nieuws-app nog meer en beter autonieuws. NUauto is een samenwerking tussen NU.nl en AutoWeek, beiden onderdeel van Sanoma, en Marktplaats.
New Skool en PiTE starten nieuw mediabedrijf
New Skool Media en PiTE Media bundelen hun krachten in een nieuw mediabedrijf: MotorNL. Hierin worden de merken MOTO73, Classic&Retro, Motor.nl, Promotor, Mega MotorTreffen en Promotor Reizen geëxploiteerd en verder multimediaal ontwikkeld.
AutoWeek helpt kopers met kentekencheck
Als het aan AutoWeek ligt, doe je nooit meer een miskoop met een tweedehands auto. Het tijdschrift helpt namelijk autokopers met een kentekenrapport dat belangrijke informatie verschaft over de auto die je op het oog hebt.
Willem Zijlstra voorzitter Nederlandse Content Producenten
Willem Zijlstra is de nieuwe voorzitter van de Nederlandse Content Producenten (NCP). Hij volgt Roel Kooi op, die deze functie tien jaar vervulde.
Vier bedrijven vormen Media Collectief
Vier bedrijven hebben de handen ineengeslagen om onder de naam Het Media Collectief vanuit één gezamenlijke locatie in Amsterdam hun activiteiten te verrichten.
JustPremium verkoopt rich media New Skool
Uitgeverij New Skool Media gaat gebruik maken van de diensten van de internationale rich media-specialist JustPremium.
Jarig BNR lanceert Smart Radio
BNR bestaat 20 jaar en viert dat met het lanceren van de bètaversie van zijn eigen Smart Radio-app. Deze nieuwe app biedt een gepersonaliseerd audioprogramma: de fragmenten van BNR worden automatisch vloeiend achter elkaar afgespeeld.
Talpa Network stapt in radio-billboarding
Talpa Network introduceert billboarding voor de zeven radiostations 538, Radio 10, Sky Radio, Veronica, Slam!, 100%NL en Sublime. Uit onderzoek is gebleken dat billboarding op radio in combinatie met billboarding op tv extra awareness creëert en daarmee de impact van een campagne vergroot.
Iris Boelhouwer verlaat EndemolShine Nederland
Iris Boelhouwer stopt begin november als co-CEO van EndemolShine Nederland. Tegelijk vertrekt ook commercieel directeur Jurian van der Meer. Beide functies worden niet vervangen.
Gabrielle de Jong topvrouw bij Bindinc
Gabrielle de Jong volgt in oktober Barent Momma op als algemeen directeur van Bindinc, het bedrijf dat onder meer de programmagidsen van AvroTros en KRO-NCRV uitgeeft. Momma wordt topman bij The Learning Network.
Ster test tv-spots met machine learning
Ondanks de sanering bij de Nederlandse Publieke Omroep blijft reclamebedrijf Ster positief. Directeur Frank Volmer ziet groeikansen. Ook kunnen adverteerders vanaf eind dit jaar hun commercials laten testen via machine learning.
Bijgepraat over nieuws via Google Assistant
Google Assistant kan vanaf nu het laatste nieuws laten horen van een groot aantal Nederlandse nieuwsmedia, waaronder NOS, Blendle en RTL. Via een simpele stemopdracht word je direct bijgepraat door je favoriete nieuwsbron.
Josephine Kay leidt Cosmopolitan
Josephine Kay is de nieuwe hoofdredacteur van Cosmopolitan. Ze volgt Anne Marij de Vries Lentsch op, die sinds kort leiding geeft aan Hearst Agency, de nieuwe afdeling voor branded content binnen de uitgeverij.
Hillenaar breidt digitaal netwerk uit bij Arnhem
Hillenaar Outdoor breidt zijn OOH-netwerk uit met een nieuwe digitale reclamemast bij Arnhem. Het gaat om een high-traffic-locatie langs de A12. Digitalisering is een speerpunt van Hillenaar.
Monsterboard overvalt publiek met OOH-actie
Monsterboard start deze week op vier locaties in Nederland een nieuwe interactieve campagne waarin voorbijgangers de hoofdrol spelen. Ze worden achtervolgd door het paarse monster van de vacaturesite.
Gert-Jan Hox en Karin van Gilst leiden BNNVara
Karin van Gilst en Gert-Jan Hox vormen met ingang van 1 november de nieuwe directie van BNNVara. De Ledenraad van de omroep heeft unaniem ingestemd met de voordracht van de Raad van Toezicht.
New Skool Media gaat online exploitatie zelf doen
Uitgeverij New Skool Media gaat de eigen online exploitatie voortaan zelf doen. De uitgever stelt de eigen online advertentieruimte beschikbaar via premium direct sales en geautomatiseerde verkoopsystemen.
David Vink juryvoorzitter Mercurs 2018
De Magazine Media Associatie (MMA) heeft de jury voor de Mercurs 2018 samengesteld. Juryvoorzitter is David Vink, managing partner van Scripta.
Vijf wildcards voor Televizier-Ring
Vijf wildcards zijn toegekend aan tv-programma's om toch mee te dingen naar de Televizier-Ring 2018. Het gaat daarbij om de volgende producties: Dokter Deen, Door het Hart van China, Heel Holland Bakt, Maestro en 'Oh, wat een jaar!'.
NLziet breidt uit naar PlayStation 4
NLziet breidt uit naar game-console PlayStation 4. Het gezamenlijke online videoplatform van NPO, RTL en SBS heeft deze week zijn PS4-app uitgebracht.
Quest geeft gratis cryptomunten weg
Als allereerste tijdschrift ter wereld gaat Quest cryptomunten weggeven. Bij het septembernummer ontvangt iedere lezer gratis 100 Qryptonites, een nieuw gelanceerd cryptovaluta. Het blad noemt de actie een experiment.
Hillenaar breidt uit met megadoek in Rotterdam
Hillenaar Outdoor heeft een nieuwe eyecatcher verworven in Rotterdam. Het bedrijf is per direct eigenaar van een megadoek langs de A20 in Rotterdam.
Kijkcijfers Talpa-show House of Talent vallen tegen
De kijkcijfers van het nieuwe SBS 6-programma House of Talent vallen tegen. De kruising van Big Brother en een talentenshow scoorde met de eerste twee afleveringen gemiddeld slechts 176.000 kijkers. Talpa weigert vooralsnog in te grijpen.
Ster lanceert selfservice voor lokale campagnes
Ster introduceert een nieuwe selfservice-tool voor lokale videocampagnes: Ster Local. Bedrijven met een kleiner budget kunnen hiermee zonder campagnemateriaal zelf een pre-roll maken voor de online kanalen van de NPO.
Jinek en Hazes strijden om Televizier-Ring
Talkshow Jinek, De Slimste Mens, De wereld rond met 80-jarigen, Vamos met de familie Pos en 'Ik haal alles uit het leven' van André Hazes. Dit zijn de winnaars van de vierde kwalificatieronde van de Gouden Televizier-Ring Verkiezing 2018.
- AlgemeenNieuws Gluren door het sleutelgat naar...Nieuws “Do Tell" winnaar PIM...Nieuws 7 vragen aan Jojanneke Meewis van...Nieuws ACM start waarschuwingscampagne...Weblog [column] Cringe of cool?Nieuws DOSSIER DATABASED MARKETING...
- B2BNieuws [onderzoek] “Merken moeten inspelen...Nieuws De marketingtransfers van week 46,...Nieuws Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook...Nieuws Dave van den Berg van VI: ‘Met een...Nieuws De marketingtransfers van week 45,...Nieuws GLS breidt netwerk Parcel Points uit...
- BureausNieuws Women Inc. lanceert vervolgcampagne...Nieuws Gamma komt met Eerste Hulp Bij...Nieuws Bewustwordingscampagne moet begrip...Nieuws Better Places lanceert online...Nieuws Boeien en binden met WorkstuffNieuws Pearle focust op jongeren in nieuwe...
- ContentmarketingNieuws Niet in mijn stad actie tegen haat...Nieuws Kidiyo lanceert Kickstarter-campagne...Nieuws Qualifio marketingkalender 2025:...Nieuws 'Brabant herinnert' staat stil bij...Nieuws Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt...Weblog [column] Er zijn geen kleine klusjes
- DesignNieuws PostNL lanceert decemberzegels met...Nieuws G-Star en Museum Rembrandthuis...Weblog [column] DDW: 'Met de keuzes die...Nieuws Suite702 creëert kunstige campagne...Nieuws BNO lanceert mission statement AINieuws Nathalie van Sasse van Ysselt is...
- Food en RetailNieuws Samenwerking De Koffiejongens en...Nieuws Kerst 2024: Smyths X Accenture SongNieuws Jumbo brengt innovatie in heropende...Weblog [column] Jumbo's zoekt duidelijk de...Weblog [column] De merken-uitverkoop is...Nieuws HQ voormalige ijsdivisie Unilever...
- MediaNieuws Publieke omroep brengt alle...Nieuws Advertentieverkoop FilmBox vanaf...Nieuws Minister wil verlenging concessie...Nieuws Nieuwe merkcampagne Trouw liveNieuws Voetbal International wint gouden...Nieuws
- Online MarketingNieuws Google: Gemini Live spreekt nu...Nieuws Kees van der Spek killt de smaak van...Nieuws Stiva ontwerpt alcoholtest voor...Nieuws HomeExchange lanceert "Be My Guest":...Nieuws Red Bull zet in op gaming met...Nieuws Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards...
- SponsoringNieuws Haleon nieuwe projectpartner...Nieuws Nationaal Jenevermuseum Schiedam...Nieuws Hema steunt War Child met “limited...Nieuws Trust nieuwe official partner KPN...Nieuws Team Gullit verlengt samenwerking...Nieuws Hisense officiële partner FIFA Club...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Women Inc. lanceert vervolgcampagne... 20-11-2024
- Gamma komt met Eerste Hulp Bij... 19-11-2024
- Bewustwordingscampagne moet begrip... 19-11-2024
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024