Aldipress adopteert Mercur voor beste introductie
- Media
- 26 okt 2018 @ 09:48
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersJournalistiekTijdschriftenAwards
- 26 okt 2018 @ 09:48
- Redactie Media
De Mercurs worden elk jaar aangescherpt. Dit jaar is de categorie voor beste lancering vervangen door de beste introductie. Dit gaat breder dan magazinemerken. Aldipress is sponsor van deze vernieuwde Mercur.
Als trouwe sponsor heeft Aldipress zich dit jaar verbonden aan de nieuwe Mercur voor Introductie van het Jaar. Naast nieuwe magazinemerken zijn in deze categorie voortaan ook extensies, spin-offs, online of alternatieve productvarianten opgenomen. De winnaar van de Mercur in deze categorie bewijst een mooie, innovatieve bijdrage te leveren aan de magazine branche in print en/of online, aldus Stichting Mercurs.
'Veel uitgevers weten inmiddels de mix van print en online toe te passen om hun merk te versterken', zegt Karin Gerritsen, sinds juli managing director van Aldipress. 'Indrukwekkende (online) platforms worden er rondom titels gecreëerd en andersom verschijnen er steeds meer spin-offs van online in print. Maar kiezen voor een magazine in print alleen is nog altijd niet gek. Print blijkt namelijk nog steeds van grote waarde voor de consument. Als distributeur en trademarkteer van tijdschriften in de losse verkoop ligt bij Aldipress logischerwijs de focus op print.'
Digital detox
Gerritsen heeft een achtergrond in retail en data-science. 'Nog steeds hebben magazines een groot bereik. Uit shopperonderzoek door Aldipress blijkt dat lezen van papier wordt gezien als ontspanning, in tegenstelling tot online lezen. Ook wordt een magazine in print als betrouwbaarder ervaren dan online en wordt het woord ‘digital detox’ steeds vaker gehoord, als tegenhanger van de snelle, onlinewereld. Afgelopen zomer liet de losse verkoop van magazines sinds jaren zelfs weer een stijgende trend zien.'
De Mercurs-jury buigt zich momenteel over een recordaantal inzendingen. Op 15 november worden alle nominaties officieel bekend gemaakt. Genomineerden ontvangen woensdagmiddag 14 november na 16.00 uur bericht per mail.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024