Jobbird biedt 'fantastisch normaal' werk
- Bureaus
- 3 feb 2020 @ 06:04
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ArbeidsmarktCampagnes
- 3 feb 2020 @ 06:04
- Lucas Boon
Vacaturesite Jobbird.com lanceert een internationale campagne genaamd '100.000 fantastic normal jobs', wat tevens een doorstart van het merk moet betekenen. Reclamebureau Herc tekende voor de ontwikkeling en productie van de campagne.
Het oorspronkelijke Jobbird ging eind 2018 failliet (en de oprichter bleek spoorloos), waarna recruitmentbureau YoungCapital, waar Herc al langer voor werkt, de website overnam. Nu maakt Jobbird een doorstart en blaast Herc de site nieuw leven in met een campagne die 'normaal werk' in de schijnwerpers zet. Het reclamebureau uit Amsterdam mocht het nieuwe merk Jobbird.com 'from scratch' opbouwen: van merkstrategie en visual identity tot deze campagne. De cast in de campagne is, zoals vaker bij Herc, kleurrijk en divers te noemen.
Rogier de Bruin, medeoprichter en creatief directeur van Herc, zegt: 'In een tijd waarin iedereen influencer of reisfotograaf wil worden, brengen we met deze campagne juist een ode aan normaal werk. Bijna alle andere spelers in de recruitmentmarkt zijn bezig met 'bijzonder zijn' en 'jezelf doorontwikkelen'; wij vinden het tijd voor een ander geluid.'
Margriet de Kroon, marketing director bij Jobbird.com en YoungCapital, zegt: 'We willen ons portfolio graag uitbreiden met een generiek jobboard met een bredere doelgroep. Jobbird.com had al naamsbekendheid opgebouwd, maar was wat ons betreft niet onderscheidend genoeg. Na onderzoek bleek dat eigenlijk alle vacaturesites voor veiligheid kiezen en de nadruk leggen op 'de juiste match', terwijl ze gewoon alleen maar banen aanbieden. Juist daarom kozen wij voor een eigen, opvallende merkidentiteit.'
De campagne wordt uitgerold via TVC, outdoor en online.
JOBBIRD.COM from HERC the agency on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis kiest 72andSunny Amsterdam... 05-02-2025
- Nutella viert 60-jarig bestaan met... 05-02-2025
- Hoe behoud je vrouwen in de... 04-02-2025
- Spa lanceert campagne over... 04-02-2025
- Partner voor de volgende groeifase03-02-2025
- Magioni focust op versterking van... 03-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day