WerkTalent lanceert eerste naamsbekendheidcampagne

WerkTalent lanceert eerste naamsbekendheidcampagne
  • Bureaus
  • 12 aug 2024 @ 09:09
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Arbeidsbemiddelaar WerkTalent knipoogt voor zijn eerste landelijke naamsbekendheidcampagne naar de voetbaltransfermarkt. De campagne, in samenwerking met Team5PM, wordt vanaf de start van het nieuwe voetbalseizoen uitgezonden op ESPN.

WerkTalent verbindt kandidaten aan opdrachtgevers binnen de techniek, logistiek en industrie en heeft 23 vestigingen. Marjolein van de Veerdonk, Algemeen Directeur van WerkTalent: ‘We zijn er goed in om voor talenten de juiste opdrachtgever te vinden. We willen doorgroeien en in deze krappe arbeidsmarkt nog meer kandidaten begeleiden naar lokaal werk dat bij hen past. Met deze campagne willen we onze naamsbekendheid verhogen en een aantrekkelijk merk bouwen.’

Doelgroep op YouTube
Uit onderzoek werd duidelijk dat de doelgroep van WerkTalent te vinden is op YouTube. Van de Veerdonk: ‘Voor de ontwikkeling van deze campagne zochten we daarom een bureau dat weet hoe merkcommunicatie werkt op alle kanalen. Niet alleen op tv, maar juist ook op de online platforms waar we een groot bereik willen halen.’ Dat werd dus Team5PM dat ook specifieke (user generated) content-formats voor YouTube, TikTok en Instagram ontwikkelde.

Aparte social formats
Niet alleen YouTube blek populair, ook voetbal wordt bovengemiddeld gevolgd door de doelgroep van WerkTalent. De arbeidsbemiddelaar beoogt met de campagne in te spelen op de belevingswereld van de doelgroep en speelt de rol van de ‘zaakwaarnemer’ die de belangen van kandidaten behartigt en passende banen vindt in de buurt. Tom Schoufs, Creative Director Team5PM: ‘De nieuwe campagne van WerkTalent is een voorbeeld voor hoe wij campagnes willen ontwikkelen. We werken aan een datagedreven creatieve formule waarin doelgroep, platform en media belangrijke uitgangspunten zijn. In plaats van cut-downs te maken van de bestaande Ttv-commercial, creëren we aparte social formats. Zo zien we op Instagram dat voetbalinterviews booming zijn. Daar hebben we met Instagram-assets op ingespeeld. Op TikTok kiezen we voor een meer humoristische insteek.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken