THNDR Music krijgt nieuwe visuele identiteit

THNDR Music krijgt nieuwe visuele identiteit
  • Bureaus
  • 5 mrt 2025 @ 13:51
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

THNDR Music, de Amsterdamse boutique studio gespecialiseerd in muziek en sonic branding, introduceert een nieuwe visuele identiteit. Het bedrijf groeide in vijf jaar tijd uit tot een team van vijf specialisten en vindt het tijd om die ontwikkeling ook in de uitstraling door te voeren.

‘We blijven THNDR in hart en nieren, maar onze uitstraling groeit met ons mee’, zegt oprichter Max Gramser. ‘Muziek draait om emotie en connectie en dat brengen we nu nog sterker tot uiting.’

THNDR Music heeft gewerkt aan sonic branding en campagnes voor grote merken als Google (IO), Wilson, Intel, Zwitserleven, DeGiro, Hotjar en VanMoof. Het team, bestaande uit componisten en sound designers met achtergronden in jazz, klassiek, EDM en hiphop, combineert de energie van Amsterdam met internationale invloeden uit onder andere Los Angeles. Naast samenwerkingen met merken werkt THNDR Music nauw samen met gerenommeerde Amsterdamse creatieve bureaus zoals Indie, INDG, Woodwork, Czar, Code D'azur en Being There.



De nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld in samenwerking met David & Jim. Designer Jim Janssen: ‘We schreven een manifest dat donder en bliksem verbindt met geluid. Bliksem zorgt voor spanning, donder slaat in met impact, en de naklank blijft hangen – net als een goed muziekstuk. Die drie elementen, anticipation, impact & resonance, vormen de kern van THNDR en zijn gevangen in het logo en de nieuwe uitstraling.’

Om de rebranding te vieren, lanceert THNDR een satirische reveal-film, geregisseerd door Boris Booij (Czar) en met acteur Teun Beurskens in de hoofdrol. De film, met VFX van Janneke van der Wel, speelt op speelse wijze in op de impact die muziek kan hebben en is een knipoog naar de industrie.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken