Wouters komt met stripboek over marketingstrategie
- 29 dec 2021 @ 15:13
- Ryan Baij
Frank Wouters heeft een stripboek uitgebracht over strategische marketing. De 244-pagina dikke graphic novel in kleur heeft in de hoofdrol CEO Derk Vanhouten en zijn adviseur een nar.
De Bedrijfsnar was 20 jaar geleden de eerste business novel in het Nederlandse taalgebied. Volgens het persbericht is het tevens de eerste business graphic novel ter wereld in kleur. Na twintig jaar werd beslist om niet over te gaan tot de zoveelste druk, maar het in een geheel nieuwe vorm te gieten.
‘Het genre van de business novel is intussen ingeburgerd, maar meestal wordt deze verhaalvorm gebruikt om een gebrek aan ideeën wat body te geven,’ licht auteur Frank Wouters toe. ‘Bij De Bedrijfsnar was dat anders. Het boek zatvol ideeën, gecamoufleerde verwijzingen en vele enigszins gesluierde tips. Door de fundamentele aanpak doorstond het boek alle hypes en veranderingen in het marketinglandschap en bleef het een cultboek voor ondernemers.’
Wouters vervolgt: ‘Ik wilde weer vernieuwen en ben erg gecharmeerd door graphic novels als V for Vendetta en Sin City. Daarom heb ik het boek laten vertalen in het Engels door iemand uit Londen, laten redigeren door een Ierse onderwijzer om vervolgens het in frames opgedeelde boek onder strikte regie te laten tekenen door eerst een Filipijnse tekenaar en later een Venezolaan. Na twee jaar ligt het werk er nu. Hier en daar heb ik het boek aangepast aan de tijdsgeest en ik denk dat het heel geslaagd is om weer een nieuwe generatie van ondernemers aan te spreken.
Boekinhoud
Wanneer CEO Derk Vanhouten een nar op zich afgestuurd krijgt door zijn grootste aandeelhouder, valt het hem zwaar om deze adviseur serieus te nemen. Maar heeft hij wel een keuze nu de bedrijfsresultaten tegenvallen? De Marketingwetten van de bedrijfsnar gaan volledig tegen zijn intuïtie en de traditionele marketing in. Wat bezielt de nar om hem met deze ogenschijnlijke flauwekul lastig te vallen? Langzamerhand vallen echter ook voor Derk de puzzelstukjes op zijn plaats.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing