Charlotte van Dijk sluit aan bij The Content Department
- Content
- 14 sep 2023 @ 10:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaCommunicatie
- 14 sep 2023 @ 10:35
- Peter van Woensel Kooy
Charlotte van Dijk sluit zich als co-founder aan bij The Content Department. Naast oprichters Bob Hardus en Matthijs Tielman maakt zij het kernteam van het content marketing bureau uit Amsterdam compleet.
Van Dijk komt van reclamebureau Wayne Parker Kent en was host van marketingpodcast The Brief.
Van Dijk neemt bij The Content Department de rol van Head of Content op zich. Daarmee is zij eindverantwoordelijk voor de contentproductie en beheert zij de strategie. The Content Department werd opgericht om te voldoen aan de groeiende vraag naar een strategische aanpak om succesvol content in te kunnen zetten in een tijd waarin (generatieve) AI een steeds grotere rol speelt in het marketinglandschap.
Het drietal leerde elkaar kennen bij Wayne Parker Kent, het reclamebureau van Mediahuis. Daar ontwikkelden zij hun content marketingmethode die zorgt voor structureel organisch bereik dat ook zonder mediabudget jarenlang blijft renderen. Content veranderen van een kostenpost in een lange termijn investering is de inzet van The Content Department. Hiervoor biedt het bedrijf een volledige contentafdeling op afstand waar technische realisatie van platformen, formatontwikkeling, contentproductie en distributie kan worden uitbesteed.
Matthijs Tielman: 'Bij WPK hebben Charlotte en ik samen aan grote projecten gewerkt voor Samsung, Henkel en ALDI. Haar kracht is haar drive om projecten op te starten, draaiend te houden én te optimaliseren. Iets wat vaak over meerdere mensen verdeeld wordt. Bij Charlotte tref je dat allemaal in één persoon. En dat is precies wat we nodig hebben nu we snel aan het groeien zijn.'
Bob Hardus: 'Met Charlotte erbij versterken we de basis van The Content Department. Met de komst van AI neemt de slagkracht van content marketing alleen maar toe. Charlotte brengt een hoop kennis en daadkracht mee aan tafel. Wij zijn er nu echt klaar voor om al die mooie kansen die op ons pad komen ten volle te benutten.'
Van Dijk: 'Matthijs, Bob en ik delen dezelfde visie over hoe je content omzet in meetbare resultaten. Toen ik gevraagd werd of ik interesse had om deze visie samen verder te ontwikkelen, stond ik daar gelijk achter. We hebben alle drie een brede kennis in content marketing en specialiseren ons net op een andere discipline. Dat maakt deze samenwerking uniek.'
(PvWK)
Over Charlotte van Dijk
'Na haar master Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam werkte Charlotte bij verschillende tech startups in marketing en partnerships, daarnaast leidde ze Facebook’s Developer Circle in Amsterdam en was ze de grondlegger van online magazine Feminien. In 2021 maakte Charlotte de overstap naar de bureauwereld als Head of Content bij Wayne Parker Kent en co-host van marketingpodcast The Brief.'
(bron: TCD)
Over The Content Department
'The Content Department ging in maart 2023 van start met Bob Hardus en Matthijs Tielman. De eerste opdrachtgevers die vertrouwen hebben in de visie en werkwijze van het bureau zijn o.a. Kwantum & Leen Bakker van de Homefashion Group, BB Capital Investments, Bloakes en Eerlijke WOZ.'
(bron: TCD)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- host
- Bob Hardus
- Wayne Parker Kent
- marketingpodcast
- AI
- Matthijs Tielma
- The Content Department
- Charlotte van Dijk
- The Brief
- WPK
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing