Etos start bewustwordingscampagne gevaren ochtendzon
- Content
- 31 mei 2024 @ 13:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 mei 2024 @ 13:38
- Michiel van Zaane
Recent onderzoek naar zonbescherming van Etos, uitgevoerd door onderzoeksbureau Verian, laat zien dat mensen zich wél bij het strand of zwembad insmeert, maar nog niet op de weg ernaartoe. Terwijl ook de ochtendzon al gevaarlijk kan zijn.
Uit het onderzoek blijkt dat 96 procent van de mensen zich met zonnebrand insmeert op het strand of bij het zwembad. Maar 63 procent geeft aan vaak nog niet te smeren op de weg ernaartoe. Iets minder dan de helft smeert alleen op de warmste uren van de dag. Dat terwijl de zonkracht tussen 10 en 12 uur ‘s ochtends soms al even sterk is als tussen 12 en 14‘s middags. Omdat, ondanks alle nattigheid van de afgelopen dagen, de zonnekracht toeneemt, benadrukt Etos het belang van continue huidbescherming omdat ook buiten die bekende piek momenten dezelfde zon schijnt.
Nederlanders blijken de zonkracht en de UV-stralen nog vaak te onderschatten. Ondanks dat vrijwel iedereen zich insmeert met zonnebrand op een stranddag, blijken er bij veel mensen hardnekkige mythes en onjuiste aannames te bestaan over veilig zonnen. Bijna de helft van de Nederlanders smeert vaak pas als ze de zon op hun huid voelen branden, blijkt uit het onderzoek. Dat terwijl volgens het KNMI vandaag de zonkracht al om 11 uur zo sterk is dat er risico op huidschade is. Later in de lente kan dat al vanaf 10 uur het geval zijn.
‘Van kinds af aan leren we om ons vooral tussen 12.00 en 15.00 uur in te smeren, maar de zon houdt zich niet aan onze klok’, benadrukt Petra Bremer, directeur marketing bij Etos. ‘Het is dus belangrijk dat we beseffen dat twee uur eerder onze huid ook bescherming nodig heeft, want het is immers dezelfde zon.’
‘We hopen dat dit nieuwe inzicht mensen uitnodigt om op een laagdrempelige manier hun vragen over zonkracht te stellen bij Etos. In al onze winkels is altijd een gediplomeerde (assistent) drogist aanwezig om deskundigadvies te geven’, besluit Bremer.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing