IKEA 'meest inspirerende merk van Nederland'

  • Food-en-retail
  • 2 jan 2014 @ 00:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsInspiratie

IKEA wordt gezien als het meest inspirerende merk van Nederland. Dat blijkt uit de derde editie van de ‘inspirerende 40’ van Synergie, Totta Brand Lab en Survey Sampling International. Volgens het onderzoek onderscheiden inspirerende merken zich door bijzondere producten en door tot de verbeelding te spreken. Daarnaast spelen de historie en visie op de toekomst een belangrijke rol. Ook duurzaamheid is een belangrijke sleutel.

IKEA is in 1943 door Ingvar Kamprad als eenmanszaak in Zweden opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een wereldonderneming. Op dit moment zijn er 303 IKEA woonwarenhuizen in 26 landen. IKEA biedt functionele en mooi ontworpen meubels en woonaccessoires tegen lage prijzen, zodat de meeste mensen ze kunnen betalen. IKEA maakt in de dagelijkse bedrijfsvoering gebruik van milieuvriendelijke mogelijkheden en ondersteunt op structurele basis initiatieven die goed zijn voor bijvoorbeeld kinderen en het milieu. In Nederland heeft IKEA 12 vestigingen: in Amersfoort, Amsterdam, Barendrecht, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo en Utrecht. Daarnaast zijn er meer dan 7.000 producten verkrijgbaar via de webwinkel op IKEA.nl.

Waardering voor concept
'We voelen ons bijzonder vereerd dat Nederland IKEA heeft verkozen tot het meest inspirerende merk. Elke dag opnieuw doen we ons best om voor zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks bestaan te creëren. Daarbij laten wij ons inspireren door onze klanten. Onder andere door zelf bij mensen thuis op bezoek te gaan om te kijken waar ze behoefte aan hebben. Dat vormt ons uitgangspunt. We zijn dan ook erg blij dat Nederland op deze manier haar waardering uitspreekt voor ons concept', reageert Kristina Johansson, algemeen directeur van IKEA Nederland. De ranglijst 'meest inspirerende merken' komt tot stand op basis van onderzoek van Synergie, Totta Brand Lab en Survey Sampling International. Wij adviseren Johansson in alle vestigingen een feestelijke nieuwjaars-Plundra, om dit resultaat te vieren. (PvWK)






Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken