IKEA 'meest inspirerende merk van Nederland'
- Food-en-retail
- 2 jan 2014 @ 00:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - AwardsInspiratie
- 2 jan 2014 @ 00:05
- Redactie Food en Retail
IKEA wordt gezien als het meest inspirerende merk van Nederland. Dat blijkt uit de derde editie van de ‘inspirerende 40’ van Synergie, Totta Brand Lab en Survey Sampling International. Volgens het onderzoek onderscheiden inspirerende merken zich door bijzondere producten en door tot de verbeelding te spreken. Daarnaast spelen de historie en visie op de toekomst een belangrijke rol. Ook duurzaamheid is een belangrijke sleutel.
IKEA is in 1943 door Ingvar Kamprad als eenmanszaak in Zweden opgericht en inmiddels uitgegroeid tot een wereldonderneming. Op dit moment zijn er 303 IKEA woonwarenhuizen in 26 landen. IKEA biedt functionele en mooi ontworpen meubels en woonaccessoires tegen lage prijzen, zodat de meeste mensen ze kunnen betalen. IKEA maakt in de dagelijkse bedrijfsvoering gebruik van milieuvriendelijke mogelijkheden en ondersteunt op structurele basis initiatieven die goed zijn voor bijvoorbeeld kinderen en het milieu. In Nederland heeft IKEA 12 vestigingen: in Amersfoort, Amsterdam, Barendrecht, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo en Utrecht. Daarnaast zijn er meer dan 7.000 producten verkrijgbaar via de webwinkel op IKEA.nl.
Waardering voor concept
'We voelen ons bijzonder vereerd dat Nederland IKEA heeft verkozen tot het meest inspirerende merk. Elke dag opnieuw doen we ons best om voor zoveel mogelijk mensen een beter dagelijks bestaan te creëren. Daarbij laten wij ons inspireren door onze klanten. Onder andere door zelf bij mensen thuis op bezoek te gaan om te kijken waar ze behoefte aan hebben. Dat vormt ons uitgangspunt. We zijn dan ook erg blij dat Nederland op deze manier haar waardering uitspreekt voor ons concept', reageert Kristina Johansson, algemeen directeur van IKEA Nederland. De ranglijst 'meest inspirerende merken' komt tot stand op basis van onderzoek van Synergie, Totta Brand Lab en Survey Sampling International. Wij adviseren Johansson in alle vestigingen een feestelijke nieuwjaars-Plundra, om dit resultaat te vieren. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blokker failliet verklaard door Rechtbank Amsterdam
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Lidl lanceert een met Coca-Cola rivaliserende kersttruck
- Oot Granola in zee met Yvette van Boven
- CMO in het diepe: Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: De etalages van de... 19-11-2024
- HQ voormalige ijsdivisie Unilever... 18-11-2024
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024