KPN introduceert geheel nieuwe winkelbeleving in Den Haag en Haarlem

  • Food-en-retail
  • 29 mei 2015 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Winkelen

KPN introduceert vandaag een nieuw winkelconcept. De officiële opening vindt plaats aan Lange Poten in Den Haag. Ook de winkel in Haarlem heeft sinds deze week het nieuwe winkelconcept. In de winkels waar service en beleving centraal staan, gaat de online omgeving naadloos over in de fysieke.

Wethouder Karsten Klein (portefeuille Economie, Den Haag): 'Den Haag staat er als winkelstad goed voor. Maar we moeten blijven investeren om te kunnen inspelen op de veranderende behoeften van de consument. Een van de nieuwe initiatieven waaraan we werken, is het zogenaamde smart shopping, het slimme winkelen. Met dit innovatieve winkelconcept zet KPN een nieuwe stap; ik ben blij dat Den Haag daarmee voorop loopt.'

Bricks & clicks verweven
Tijdens de opening lichtte Bart Mulders, vice president Retail, de filosofie achter het concept toe: 'traditioneel winkelen raakt steeds meer verweven met online winkelen. Daarom gaan we van een productgerichte winkel naar een omgeving gericht op beleving en service. De nieuwe formule past dan ook in de omnichannelbenadering van KPN om alle contactmomenten met de klant - online, winkels en customer contact centers - zoveel mogelijk te integreren. In het nieuwe concept loopt de bezoeker als het ware fysiek de KPN-website binnen. Bezoekers kunnen in de winkels via de nieuwste technologieën mogelijkheden ontdekken om hun leven en werk makkelijker en leuker maken. En met Click & Collect kunnen online bestelde producten er worden opgehaald'


Automatische wachtrij geeft klant vrijheid
De winkelformule is opgebouwd uit zones met smartphones, tablets, de nieuwste gadgets, accessoires en DECT-toestellen. Klanten kunnen er internetten, interactief televisie kijken en bellen. Om de zones heen staan ‘smart walls’ van 2x4 55 inch schermen. Deze schermen zijn voorzien van infrarood- en Kinect-technologie en reageren op beweging van de bezoeker. De schermen vormen levensgrote touchscreens met een totale oppervlakte van meer dan 25 vierkante meter. Het nieuwe concept kent volgens KPN een 'geavanceerd wachtrijmanagementsysteem'. Bij binnenkomst geven bezoekers via een touchscreen aan waar zij voor komen en krijgen ze een kaartje met een nummer. Het systeem voorspelt dan hoe lang het duurt voordat de klant aan de beurt is, wat ook op diverse plekken in de winkel wordt aangeven. Dankzij de chip op het kaartje weten winkelmedewerkers bovendien welke bezoeker aan de beurt is en waar deze zich bevindt. Je hoeft zo als klant niet meer op zoek te gaan naar een medewerker. Die stapt vanzelf op jou af als je aan de beurt bent.
(PvWK, bron: HK)

In de MarketingTribune die op 2 juni verschijnt een groot interview met Coen Olde Olthof, KPN's senior vp Marketing & Online over klantcontact.
 





Beeldimpressie van de opening, op de foto's telkens links Bart Mulders, vp Retail van KPN en rechts Karsten Klein, wethouder Economie in Den Haag. Op de foto met het touchscreen staat de wethouder op de voorgrond.


Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken