Eindhoven krijgt eigen foodhal: Down Town Gourmet Market
- Food-en-retail
- 29 apr 2016 @ 15:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Food
- 29 apr 2016 @ 15:50
- Redactie Food en Retail
Eindhoven krijgt eigen foodhal: 'the Down Town Gourmet Market'. Horecaondernemer Hans Snoeijen, bekend van onder andere De Vooruitgang en Barlin Bar 5611 in Eindhoven, wordt verantwoordelijk voor dit project. De Down Town Gourmet Market komt volgens het ED aan de Smakke Haven in de lichtstad.
In de leegstaande ruimte van ruim 830 vierkante meter is straks plaats voor ongeveer 20 horecastands. Hans Snoeijen heeft zich, samen met zijn twee compagnons, laten inspireren door soortgelijke concepten in Kopenhagen, Madrid, New York en in De Hallen te Amsterdam. 'We verbeteren het concept wel. We willen 500 zitplaatsen, meer service zoals borden en bediening introduceren, bijvoorbeeld om te voorkomen dat gasten wel eten kopen maar geen zitplek kunnen bemachtigen', aldus Snoeijen.
Nog wat geld nodig
Hoewel de culinaire naam Gourmet Market anders doet vermoeden, worden de prijzen van een 'gemiddeld' niveau, belooft Snoeijen. De 830 vierkante meter grote begane grond van de Smalle Haven staat leeg sinds diverse pioniers er hun zaak sloten. Snoeijen is eigenaar van 'ideeënmachine' Rigoureus, die eerder ook meewerkte aan het herrijzen van café De Vooruitgang aan de Markt. Er zijn volgens de initiatoren nog wel wat 'hobbeltjes' te nemen. Zo wordt nog gezocht naar uitbreiding van het aantal financiers. (PvWK, bronnen ED, Entree)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Smakke Haven
- Hans Snoeijen
- leegstaand
- Down Town Gourmet Market
- lichtstad
- ED
- Eindhoven
- foodhal
- Barlin Bar 5611
- project
- ruimte
- De Vooruitgang
- horecastands
- compagnon
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- [onderzoek] 'Beperkt aantal retailers echt onderscheidend'
- Today is Greenday combineert gezond - gewild en betaalbaar
- [column] Van traditie naar transformatie: duurzaamheid in de...
- Pringles lanceert nieuwe campagne in samenwerking met Super...
- Blauwe Maandag op het Spui
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 215] Marlies van Iterson... 31-01-2025
- Netto-omzet van Action tikt in 2024... 30-01-2025
- Nieuwe trends bij Xenos30-01-2025
- Primark lanceert adaptive collectie30-01-2025
- Blokker-franchisenemers naar KlusWijs30-01-2025
- [update] Ceo Ton van Veen verlaat... 29-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day