McDonald's viert Global McDelivery Day met lancering nieuwe kledingcollectie
- Food-en-retail
- 19 jul 2018 @ 10:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 19 jul 2018 @ 10:25
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag viert McDonald’s Global McDelivery Day. Tijdens deze feestelijke dag kan er bij de bezorging van jouw bestelling via de Uber Eats app één van de flashy items uit de Throwback Collection van McDonald’s zitten.
De items, waaronder een spijkerjack en heuptasjes met afbeeldingen van food (een grote trend deze zomer), zijn geïnspireerd op de jaren 90. 'Met Global McDelivery Day wil McDonald’s over de hele wereld spontane geluksmomenten vieren, ook als jij een keer niet naar McDonald’s kan komen. McDonald’s bezorgt dan bij jou!', aldus het restaurantmerk.
McDonald’s biedt McDelivery in samenwerking met Uber Eats, inmiddels in vier steden in Nederland aan: Amsterdam/Amstelveen, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Om het succes van de bezorgservice te vieren, verrast McDonald’s haar gasten vandaag over de hele wereld met Global McDelivery Day en een gratis item uit de McDelivery kledingcollectie bij een bestelling vanaf 20 euro (zolang de voorraad strekt). Met McDelivery kunnen de gasten van McDonald’s hun favoriete gerechten laten bezorgen wanneer zij een keer niet naar McDonald’s kunnen komen. Werk je een avondje over, wil je thuis voetbal of de Tour de France kijken of heb je gewoon zin om lekker thuis, op je balkon of terras te blijven? Maak je geen zorgen, McDonald’s bezorgt.
Menno van der Hoeven, New Business Manager van McDonald’s Nederland, is enthousiast over de actie: 'Onze gasten maken McDelivery tot een succes. Daarom vieren we dat vandaag met hen. We vinden het super leuk dat zij ook thuis of op kantoor van hun favoriete McDonald’s producten kunnen genieten, en daarom verrassen we hen met deze unieke collectie. Wij zijn namelijk ‘always open for good times’, ook als jij een keer niet naar McDonald’s toe kunt komen.'
'We zijn blij dat we onze voortdurende samenwerking met McDonald’s vandaag, op Global McDelivery Day, in deze Nederlandse steden kunnen vieren. De combinatie van onze techniek en snelheid maken het voor gebruikers nog makkelijker om van lekkere verse McDonald’s producten te genieten, waar en wanneer zij dat willen', aldus de woordvoerder van Uber Eats.
Throwback Collection
De jaren negentig zijn weer helemaal terug in de tijdelijke collectie van McDonald’s. Denk aan heuptasjes, spijkerjacks, T-shirts, sweaters en sokken in een McDonald’s design. Alleen vandaag kun je dus zomaar de gelukkige eigenaar worden van een van deze items. Hoe werkt het? Plaats donderdag 19 juli vanaf 11:00 uur een McDelivery bestelling van minimaal 20 euro via de Uber Eats app bij één van de deelnemende McDonald’s restaurants, en wie weet word je verrast met een collectors item bij je bestelling. Kijk op de Uber Eats-app welke restaurants zijn aangesloten bij McDelivery. Wees er snel bij, want op is op!
Alleen op Global McDelivery Day worden deze bijzondere items verspreid.
(PvWK)
Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3,2 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 20.000 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 245 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.'
(bron: McDonald's)
Over McDelivery
'Met meer dan twintig jaar ervaring in het bezorgen van McDonald’s producten in Azië en het Midden Oosten, is McDonald’s een van de grootste spelers wereldwijd in de bezorgmarkt. Over de hele wereld zijn er verschillende modellen voor het bezorgen van McDonald’s producten, waaronder het samenwerken met derde partijen voor het aanbieden van een succesvol bestel- en bezorgplatform. McDelivery is momenteel beschikbaar in bijna 12,000 restaurants in 61 verschillende landen.'
(bron: McDonald’s)
Over Uber Eats
'Uber Eats is een app voor on-demand maaltijdbezorging waarmee het bestellen van eten nog eenvoudiger wordt, of je nu thuis bent, op kantoor of in het park. Uber maakt gebruik van zijn technologie en expertise op het gebied van logistiek en brengt maaltijden naar gebruikers die inloggen met hun reguliere Uber account en vervolgens hun bestelling live via de app kunnen volgen. Uber Eats is beschikbaar in meer dan 200 steden en in 32 verschillende landen.'
(bron: UE)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing