Jumbo plaatst landelijk anti-verspillingsmeubels
- Food-en-retail
- 14 jan 2020 @ 11:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlantenMVO
- 14 jan 2020 @ 11:52
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Jumbo is begonnen met de landelijke uitrol van koelingen gevuld met verse producten die pal tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aanzitten. De nieuwe stap betekent dat Jumbo de samenwerking met verspillingbestrijding-app Too Good To Go staakt.
Dat meldt Distrifood. De introductie is het vervolg op een eerdere pilot. Het meubel werd eind vorig jaar getest in 110 Jumbo-winkels. 'De Versgarantie zoals Jumbo die binnen zijn Zekerheden biedt, geldt niet voor de producten in het schap.'
Anti-verspilling
‘We hebben op basis van de resultaten van die pilot besloten om deze als module naar al onze filialen uit te rollen’, zegt Jumbo-woordvoerder Suzanne van der Vaart in Distrifood. Het initiatief van de het familiebedrijf wordt uitgevoerd onder de naam ‘Samen minder verspillen’. Van der Vaart: ‘Versproducten met de houdbaarheidsdatum van vandaag worden aangeboden tegen tarieven van €0,50, €1 of €2,50. Binnen Jumbo spannen wij ons al geruime tijd in om voedselverspilling verder terug te dringen. Samen minder verspillen sluit hier goed bij aan.’ Anti-verspilling is momenteel een groot issue onder Nederlandse consumenten. Er wordt ongelooflijk veel eten onnodig weggegooid. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Distrifood)
beeld boven: Jumbo Veggie Chef, beeld onder anti-verspilmeubel op Facebook Jumbo pagina
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gevuld
- uitrol
- samenwerking
- producten
- marketing
- retail
- landelijk
- Jumbo
- Jumbo
- pal
- begonnen
- Too Good To Go
- vers
- nieuwe stap
- uiterste houdbaarheid
- app
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing