Nieuw: verantwoord paling eten

  • Food-en-retail
  • 30 jul 2021 @ 10:55
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Genieten van verantwoorde paling kan tegenwoordig weer door bewust te kiezen voor paling met het logo van het ESF fonds. Deze video legt alles uit.

Palingproducten met het palingfonds-keurmerk ESF die uit herleidbare bron komen en bijdragen aan het Eel Stewardship Fund, zijn herkenbaar aan het blauwe logo met de letters ESF. Dit logo staat volgens de aangesloten visverwerkers inmiddels op steeds meer palingproducten in diverse landen in Europa. 'Hiermee kan de consument een bewuste keus maken.' Dat is nodig om deze bijzondere diersoort te behouden.

Verantwoorde keuze
Spakenburger expert Alex Koelewijn van aanbieder Paling.nl laat in onderstaande video (duur: 10:48 min) zien hoe het roken van paling precies werkt, hoe je een paling hoort te fileren en vertelt over hoe je verantwoord kan consumeren door bewust te kiezen voor paling met het logo van het ESF fonds. 'Zonder dit keurmerk kun je paling beter laten liggen.'
(PvWK, bronnen: Visbureau, Gastropedia)



 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken