Nieuw: verantwoord paling eten
- Food-en-retail
- 30 jul 2021 @ 10:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 30 jul 2021 @ 10:55
- Peter van Woensel Kooy
Genieten van verantwoorde paling kan tegenwoordig weer door bewust te kiezen voor paling met het logo van het ESF fonds. Deze video legt alles uit.
Palingproducten met het palingfonds-keurmerk ESF die uit herleidbare bron komen en bijdragen aan het Eel Stewardship Fund, zijn herkenbaar aan het blauwe logo met de letters ESF. Dit logo staat volgens de aangesloten visverwerkers inmiddels op steeds meer palingproducten in diverse landen in Europa. 'Hiermee kan de consument een bewuste keus maken.' Dat is nodig om deze bijzondere diersoort te behouden.
Verantwoorde keuze
Spakenburger expert Alex Koelewijn van aanbieder Paling.nl laat in onderstaande video (duur: 10:48 min) zien hoe het roken van paling precies werkt, hoe je een paling hoort te fileren en vertelt over hoe je verantwoord kan consumeren door bewust te kiezen voor paling met het logo van het ESF fonds. 'Zonder dit keurmerk kun je paling beter laten liggen.'
(PvWK, bronnen: Visbureau, Gastropedia)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day