Bagels & Beans wordt onderdeel van Vital Food Group

Bagels & Beans wordt onderdeel van Vital Food Group
  • Food-en-retail
  • 21 dec 2022 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Franchiseformule Bagels & Beans onderdeel wordt van de Vital Food Group, de moederorganisatie van Bakker Bart en Bakerstreet. De Vital Food Group heeft het initiatief genomen voor de samenwerking.

Algemeen directeur Siad Awwad: 'De Vital Food Group wil haar Nr. 1-positie in Nederland op het gebied van ontbijt, lunch, koffie en tussendoor nog sterker neerzetten. Bagels & Beans past hier uitstekend bij. De toevoeging van Bagels & Beans geeft ook enorme kansen en deze stap zal ongetwijfeld bijdragen aan de groeikracht en de vitale toekomst van onze organisatie.'

De Vital Food Group heeft het initiatief genomen voor de samenwerking, aldus de woordvoerder in Utrecht. Het besluit is genomen op basis van de zeer positieve gesprekken, de uitgesproken groeiambities en het vertrouwen tussen de managementteams en aandeelhouders van Vital Food Group en Bagels & Beans.

Bagels & Beans omvat een franchiseformule met ruim 80 winkels en een groothandel en heeft haar hoofdkantoor in Utrecht. De eigenaren Ronald Bakker, Ninande Thio en Operationeel Directeur Lizan van der Pol hebben met Bagels en Beans een eigentijds en onderscheidend Bagel- en Espressobarconcept neergezet. Ronald en Ninande blijven betrokken als adviseurs en Lizan van de Pol zal haar werkzaamheden  als verantwoordelijke voor Bagels & Beans voortzetten met het oog op de ambitieuze groeidoelstellingen. Ninande Thio, Ronald Bakker en Lizan van der Pol zullen ook medeaandeelhouder van Vital Food Group worden.

De belangen van de Bagels & Beans franchisenemers blijven voorop staan en de strategie van Bagels & Beans blijft ongewijzigd.
(PvWK)

beeld: Door Varnhagen12 - Eigen werk, CC BY-SA 4.0

Over Bagels & Beans
'Bagels & Beans is een eigentijds en onderscheidend bagel- en espressobarconcept dat een oase van rust, harmonie en menselijke aandacht brengt in de huidige drukke, technologisch hoogstaande en vaak onvoorspelbare tijd. Bagels & Beans omvat 80 vestigingen. Begin 1996 opende Bagels & Beans de eerste vestiging aan de Ferdinand Bolstraat 70 in Amsterdam. De bagel- en koffieketen haalt dit jaar een consumentenomzet van ruim 40 miljoen euro. In het voorjaar van 2020 lanceerde Bagels & Beans ook een succesvolle bestelsite met afhaal- en bezorgmogelijkheid. Sinds begin 2021 zijn de biologische sesam- en volkoren bagels van Bagels & Beans verkrijgbaar bij Jumbo Supermarkten, een unieke samenwerking tussen horeca en retail.'

(bron: B&B)

Over Vital Food Group
'Vital Food Group is de moederorganisatie van Bart’s Retail B.V. (Bakker Bart), Bakerstreet Services  en nu ook Bagel & Beans  en is gevestigd in Utrecht. De meerderheidsaandeelhouder familie Companjen en alle andere aandeelhouders zijn zeer blij met het feit dat Bagels & Beans onderdeel wordt van de Vital Food Group. Vital Food Group vormt een unieke omnichannel foodservice platform, dat in de groeiende en sterk veranderde foodservicemarkt aan de huidige en de toekomstige partners nog meer toegevoegde waarde zal bieden. Vital Food Group omvat een consumentenomzet van meer dan 200 mio euro en 500 locaties in 4 landen. Bart’s Retail is de franchisegever van Bakker Bart. Bart’s Retail opende in 1977 de eerste Bakker Bart in Nijmegen en groeide in de afgelopen jaren door naar meer dan 145 winkels, die verspreid zijn over het hele land. Bakerstreet heeft zich vanaf 1998 ontwikkeld van een franchise-lunchconcept tot een zelfstandige multi-brand operator. Zij ontwikkelt en faciliteert verschillende formules in de wereld van foodservice, o.a. alle restaurants van de Shell tankstations met de formules van Shell Café, Deli2Go en Deli by Shell) in Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk.'

(bron: VFG)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken