Mattel presenteert extra producten ter ere van Barbie the Movie
![Mattel presenteert extra producten ter ere van Barbie the Movie](/food-en-retail/nieuws/2023/08/mattel-presenteert-extra-producten-ter-ere-van-barbie-the-movie/Barbie-nw-aug-Movie-lijn-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 8 aug 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - BioscoopWinkelen
- 8 aug 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Mattel kondigt een uitbreiding aan van de Barbie the Movie productcollectie, geïnspireerd op de film die is gemaakt in samenwerking met Warner Bros Pictures. 'Barbie the Movie heeft niet alleen wereldwijd de harten veroverd, maar heeft ook meerdere box office records verbroken.'
Dat stelt Mattel.
Barbie brak deze week wereldwijd de 1 miljard dollar grens aan (bioscoop)opbrengsten. Bijzonder is dat aan de filmproductie nog een tikje minder werd uitgegeven dan aan de marketing rondom de film: geraamd op 120 resp. 150 miljoen dollar (in aanloop naar de première). Het succes van de film Barbie kan daarmee ook gezien worden als enorm marketingsucces, zoals je al direct las op MarketingTribune.
'Greta Gerwig heeft geschiedenis geschreven als de eerste vrouw die deze mijlpaal als soloregisseur heeft bereikt', schrijft Barbie-moederbedrijf Mattel nu en kondigt een uitgebreide collectie aan, 'De collectie bevat nog een nieuwe look gedragen door de iconische Barbie en Ken personages uit de film.'
'We vinden het geweldig om te zien hoeveel liefde en enthousiasme Barbie the Movie al heeft losgemaakt bij fans', zegt Lisa McKnight, Executive Vice President en Chief Brand Officer, Mattel. 'Met de nieuwste edities van de collectie bieden we fans nog meer manieren om zich onder te dompelen in Barbie Land en de personages en verhalen te vieren die ze op het scherm zien. Barbie blijft het culturele evenement van de zomer en terwijl we Mattels weg voorwaarts uitstippelen, zal ze blijven dienen als een icoon van empowerment en inspiratie voor de komende generaties.'
De nieuwe Barbie the Movie collectie omvat volgens Mattel:
- Barbie The Movie Ken Doll in Inline Skating Outfit: Draagt een retro-geïnspireerd mouwloos jack, een sportshort en bijpassend vizier, waarmee de iconische skatelook uit de speelfilm wordt nagebootst.
- Barbie The Movie Doll in Inline Skating Outfit: Heeft een neon balletpakje, elektrisch roze biker shorts met een bijpassend vizier en neon groene skate gear, geïnspireerd op de iconische skatelook gedragen door Margot Robbie als Barbie in de film
De Mattel collectie van Barbie the Movie producten bouwt voort op de initiële lancering in juni 2023 van filmspeelgoed van UNO, Hot Wheels, Fisher-Price, Mega™ en Barbie, voegt Mattel nog toe.
(PvWK)
Lees ook: [longread] Barbie the Movie maakt merk relevant voor iedereen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- zomerhit
- Ken
- Barbie
- slim
- merk
- #barbenheim
- Barbie the Movie
- Warner Bros
- Lisa McKnight
- Mattel
- pop
- pink beach
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Global CMO Coca-Cola: 'AI zal marketing volledig hervormen'
- Free Heri Heri for All keert terug met 100 partners
- Merkfenomeen Taylor Swift gaat los in Amsterdam - wat beroert...
- Frans leermerk Lancel maakt volledige AI-campagne
- Amazon gaat strijd aan met Shein en Temu
- Two Chefs Brewing en Sichuan Amsterdam brouwen samen met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn haakt in op heerlijke... 05-07-2024
- Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The... 05-07-2024
- Merkfenomeen Taylor Swift gaat los... 04-07-2024
- Unilever, Jumbo, Agrifirm en Ardo... 04-07-2024
- WD: Picnic en Spar gaan voor meer... 04-07-2024
- Amazon gaat strijd aan met Shein en... 03-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing