Food Agency Brandvuur lanceert CheeseDog-campagne
- Food-en-retail
- 25 jan 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodInnovatie
- 25 jan 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Na een succesvolle pitch lanceert het op foodmarketing gerichte merk- en campagnebureau Brandvuur de CheeseDog-campagne, met als slogan 'CheeseDog: We couldn’t make it more cheesy!'
Tijdens de jongst leden Horecava werden als onderdeel van de merkintroductie al meer dan 10.000 CheeseDog-samples uitgedeeld.
Modern Icons
De merkontwikkeling en campagne van de CheeseDog zijn naar eigen zeggen geïnspireerd door het creatieve concept 'Moderne Iconen'. Dit idee combineert herkenbare Nederlandse iconen met een eigentijdse, stedelijke uitstraling om alle doelgroepen aan te spreken, van jong tot oud, van Nederlander tot toerist. Bij de ontwikkeling is nadrukkelijk rekening gehouden met de clichématige verwachtingen van de doelgroep en de kaashistorie van Nederland en Vergeer Holland. Het resultaat is een eigenzinnige en opvallende uitstraling van het CheeseDog merk en de campagne.
Credits CheeseDog
De CheeseDog vindt zijn oorsprong in de rijke geschiedenis van Vergeer Holland, een van 's werelds grootste kaasrijpers. Deze kaassnack brengt eeuwenoude kaastradities samen met de drang naar innovatie, wat resulteert in een klassieker met een hedendaagse twist. De CheeseDog is een kaashotdog gemaakt van overwegend kaas, vanzelfsprekend vegetarisch, maar zonder dit nadrukkelijk te benoemen. Het is een nieuw basaal product dat initieel wordt gelanceerd op de Out of Home Markt (OOH). Bij de ontwikkeling van het campagnebeeld heeft een gedreven team van foodspecialisten zich bekommerd om merkidentiteit en het campagnebeeld:
Creative Concept en Art Director: Tijno Verkerke – Bureau Brandvuur
Design: Odette Kramps – Skabelon
Director of Photography: Remko Kraaijeveld
Foodstyling: Eke Marien - Het Kookkantoor
Styling: Marjolein Vonk
Visagie: Ingrid Boekel
Horecava als lanceerplek
De CheeseDog werd als gezegd groots gelanceerd tijdens de Horecava, waar dagelijks meer dan 2000 samples werden uitgedeeld vanuit een foodtruck aan duizenden potentiële klanten. Vergeer Holland spreekt van een weergaloze lancering die heeft geresulteerd in directe orders en opname in diverse assortimenten van OOH-kanalen. De CheeseDog is momenteel verkrijgbaar via OOH-kanalen en zal binnenkort beschikbaar zijn in de retail.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Column No New Nike?18-10-2024
- [marketeer 210] Sander de Klerk - co... 18-10-2024
- Campagne Sorry voor kidscollectie... 17-10-2024
- Heineken en DJ Barry CS trappen ADE... 17-10-2024
- Marjolijn van Dingenen van Lenovo:... 17-10-2024
- Brenda Smith over Kruidvat's nieuwe... 17-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing