BBP lanceert nieuw event: Retail Media Day op 28 mei

BBP lanceert nieuw event: Retail Media Day op 28 mei
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MediastrategieKlantMarketing

In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia wereldwijd tot naar schatting 161 miljard euro. Retailmedia is ‘the next big thing’ wordt daarom gezegd. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en volledig up to date te komen, lanceren BBP Media-titels MarketingTribune en Twinkle daarom samen '#RMD24': Retail Media Day op 28 mei . Block the date!

Retailmedia is alle media die een rol spelen in de shopping journey van de gemiddelde consument. Meer specifiek: alles wat te maken heeft met oriëntatie, bezoek, aankoop en betaling van producten in een retailomgeving, volgens de definitie van Marcel Vogels, medeoprichter van RetailMediaOne. ‘The Power of Everywhere’ is de relevantie voor marketeers van retailmedia. Retailmedia definieert Ronald Beelen (digital director bij Zigt) als ‘alle middelen die retailers beschikbaar stellen aan merken om hun producten te promoten binnen zowel hun online als fysieke winkelomgeving’. Daarmee vormen ze een belangrijke extra tool voor marketeers, zeker omdat de mogelijkheden in Nederland en internationaal gezien momenteel exploderen. Met andere woorden: retailmedia is booming business. Tijd voor verdieping!

* Waarom moet je komen

Voor verdieping. In Europa zou volgens IAB Europe in 2026 retailmedia televisiereclame voorbij gestreefd zijn, daar waar het gaat om reclamebestedingen -geraamd op 25 miljard euro. Om het kaf van het koren te kunnen scheiden en de nieuwste insights en mogelijkheden tot je team te nemen: kom daarom met je collega naar #RMD24! Onder auspiciën van oud-MT hoofdredacteur en retailexpert Rupert Parker Brady terzijde gestaan door de (r)etailexperts van MarketingTribune en Twinkle en onze adviesraad, zetten wij als eerste een event neer in Nederland met 100% focus op retailmedia, waar iedere stakeholder wijzer vandaan komt: op 28 mei 2024 in Media Plaza Utrecht.

* Wat ga je leren

Retailmedia is de nieuwe discipline, die veel kansen biedt en je kan helpen om specifieker en uitgebreider de customer journey te volgen en te bespelen. Als je daarbij tenminste de mogelijkheden, het aanbod en de uitgangspunten voor je merk niet vergeet. Over deze aspecten leer je wat nodig is op de #RMD24. Je doet er veel nieuwe kennis & connecties op.

28 mei 2024 is het zover. Locatie: Media Plaza – Utrecht. Block the date!

Klik hier voor je Early Bird korting + tip je collega’s

Doelgroepen

  • Retailorganisaties (marketing, communicatie, merchandising, (digital) media en sales, merchandising, inkoop)
  • Merkproducenten (trademarketing, marketing, sales, communicatie, media, digital)
  • Retailmedia specialisten zoals adviesbureaus, reclamebureaus, mediabureaus,
  • contentbureaus, online marketingbureaus en leveranciers van schermen.
  • Databureaus en platforms zoals Google, Facebook. Maar ook belangenorganisaties als IAB Europe, VIA, BvA, Trade Marketing Association en adviesbureaus als Deloitte, PWC en Accenture.
  • Voor info over partnerships en groepskorting, klik hier

Belofte

Het congres geeft 28 mei a.s. antwoord op prangende vragen als:
1. wat is de toegevoegde waarde van retailmedia?
2. Hoe zorg ik ervoor dat alle onderdelen perfect op elkaar aansluiten?
3. Hoe werken retailers en adverteerders optimaal samen?
4. Aan welke doelstellingen dragen de verschillende vormen van retailmedia bij?
5. Hoe blijf ik online en op de winkelvloer consistent qua look & feel en merkboodschap?
6. Wat zijn de best practices?

Samengevat: your reasons to attend

  • Topsprekers van toonaangevende bedrijven en best practices.
  • Stel zelf je programma samen met keuze uit interactieve sessies
  • Netwerken met like-minded marketing & communicatie professionals
  • Organisatie in vakkundige handen van BBP Media: MarketingTribune en Twinkle
  • Centrale locatie (Media Plaza Utrecht) makkelijk bereikbaar per OV en met de auto.
  • Volledig verzorgde lunch én gezellige afsluitende borrel

Deel dit bericht, block the date en neem je team mee!

Klik hier om te reserveren voor 28 mei met early bird korting.
(PvWK)


 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken