AH en WWF starten 'Dieren laten van zich horen'

AH en WWF starten 'Dieren laten van zich horen'
  • Food-en-retail
  • 4 sep 2024 @ 11:46
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MediastrategieContentCommunicatie

Albert Heijn kondigt een bijzondere samenwerking aan met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL) en Freek Vonk. Samen lanceren zij een innovatieve, audiovisuele spaaractie die de aandacht wil vestigen op bedreigde diersoorten en natuurbehoud.

De nieuwe spaaractie 'Dieren laten van zich horen' loopt van 9 t/m 29 september 2024.

Veel diersoorten en hun leefgebieden worden bedreigd. Albert Heijn wil hier bewustzijn over creëren en klanten meenemen in de bijzondere dierenwereld en start daarom samen met Freek Vonk en WWF-NL de campagne 'Dieren laten van zich horen'. Er zijn 96 dieren geselecteerd die allemaal hun eigen kaartje hebben gekregen. Via die kaartjes kunnen kinderen en gezinnen van alles over ze leren, bijvoorbeeld waar ze leven. Met de Soundbox kun je ook nog eens horen welke geluiden ze maken. Zo leert iedereen zelf waarom het zo belangrijk is dat juist alle dieren blijven bestaan en hoe we daar met z’n allen voor kunnen zorgen.

Vonk: 'Er wordt helaas niet altijd goed geluisterd naar de natuur en het dierenrijk, terwijl dat juist zo ontzettend belangrijk is. Alle dieren hebben ons iets te vertellen! Met deze spaaractie willen we kinderen en gezinnen in heel Nederland bewust maken van de schoonheid van de natuur en het belang om daar ongelooflijk zuinig op te zijn. Spits je oren en reis met ons mee door de magische wereld van de natuur.'

Sparen voor dierenkaartjes en unieke Soundbox 
Tijdens de actieperiode kunnen klanten sparen voor een unieke collectie dierenkaarten met afbeeldingen en informatie over bedreigde diersoorten. Bij elke €10 aan boodschappen ontvangen klanten vier kaarten. Op elke kaart staat in hoeverre en waarom het dier bedreigd wordt. 'De kleur van de kaart refereert aan het leefgebied waar het dier leeft: toendra, bossen, graslanden, woestijnen, tropische regenwouden, oceanen, de poolgebieden en dieren uit Nederland. De dieren laten van zich horen middels de unieke Soundbox, gemaakt van FSC-hout. Swipe je kaartje en je hoort het dier. Met de Soundbox kun je naast de geluiden ook een quiz spelen; er zijn per dier vijf vragen die zijn ingesproken door Freek Vonk. In het verzamelalbum kun je veel meer lezen over de leefgebieden van de dieren en er is een handig bewaarblikje. Zo komen kinderen en hun ouders spelenderwijs meer te weten over deze bedreigde dieren en hun leefgebieden. Verzamel alle dierenkaartjes van de campagne Dieren laten van zich horen.'

In navolging van de vorige spaarcampagne met Freek Vonk is er weer een speciale podcastreeks te beluisteren, belooft AH. 'Freek Vonk deelt zijn passie voor dieren en natuurbehoud en vertelt over de dieren in de acht leefgebieden van de spaarcampagne.'

Meld je aan als Ranger
Kinderen die hun spaarboek vol hebben, kunnen zich aanmelden voor een jaar lang gratis Ranger-lidmaatschap bij WWF-NL. Als Ranger leren ze nog meer over bedreigde diersoorten en wat zij zelf kunnen doen om de natuur te beschermen.

Merk in het venster hieronder alvast als eerste de commercial op, die vanaf 9 september op tv te zien zal zijn.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken