Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Food-en-retail
- 6 sep 2024 @ 11:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 sep 2024 @ 11:37
- Michiel van Zaane
Niet voor alle schoolkinderen is dagelijks goed eten en drinken vanzelfsprekend. Voedselbanken Nederland en Albert Heijn organiseren daarom de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”.
Dagelijks komen 37.500 kinderen met een lege maag op school. Daarom houden de Voedselbanken Nederland en Albert Heijn van 9 tot en met 15 september de actie “Op een lege maag kun je niet leren’. Klanten krijgen 10% korting op 17 geselecteerde producten, waaronder AH 100% Pindakaas naturel, AH knäckebröd volkoren, AH zwarte thee bosvruchten, AH Pastasaus Klassiek en AH Biologische Volkoren Penne, die ze kunnen kopen en doneren.
Henk Staghouwer, voorzitter van Voedselbanken Nederland: ‘Het is schrijnend als kinderen met honger naar school gaan. De schaamte dat er thuis niets te eten is, is zo groot dat ze met een lege broodtrommel naar school gaan. Zodat andere kinderen maar niets merken. Met een lege maag valt het niet mee om iets te leren, bovendien werkt voedselarmoede ver door tot op latere leeftijd. Als samenleving mogen we dat niet accepteren. Daarom zijn we blij met de AH-actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Samen met Albert Heijn trekken we ten strijde tegen voedselarmoede.’
‘Bij Albert Heijn werken wij vanuit onze missie “Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen” aan een gezondere, sociale en duurzame samenleving. Helaas zien wij dat beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend is. Samen met Voedselbanken Nederland starten wij weer de inzamelingsactie “Op een lege maag kun je niet leren”. Dit initiatief is onderdeel van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en collega’s anderen willen helpen’, aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Patisserie- en kroketlegende... 16-09-2024
- [onderzoek] Voedselverspilling in... 16-09-2024
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing