Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede

Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
  • Food-en-retail
  • 6 sep 2024 @ 11:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Niet voor alle schoolkinderen is dagelijks goed eten en drinken vanzelfsprekend. Voedselbanken Nederland en Albert Heijn organiseren daarom de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”.

Dagelijks komen 37.500 kinderen met een lege maag op school. Daarom houden de Voedselbanken Nederland en Albert Heijn van 9 tot en met 15 september de actie “Op een lege maag kun je niet leren’. Klanten krijgen 10% korting op 17 geselecteerde producten, waaronder AH 100% Pindakaas naturel, AH knäckebröd volkoren, AH zwarte thee bosvruchten, AH Pastasaus Klassiek en AH Biologische Volkoren Penne, die ze kunnen kopen en doneren.

Henk Staghouwer, voorzitter van Voedselbanken Nederland: ‘Het is schrijnend als kinderen met honger naar school gaan. De schaamte dat er thuis niets te eten is, is zo groot dat ze met een lege broodtrommel naar school gaan. Zodat andere kinderen maar niets merken. Met een lege maag valt het niet mee om iets te leren, bovendien werkt voedselarmoede ver door tot op latere leeftijd. Als samenleving mogen we dat niet accepteren. Daarom zijn we blij met de AH-actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Samen met Albert Heijn trekken we ten strijde tegen voedselarmoede.’

‘Bij Albert Heijn werken wij vanuit onze missie “Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen” aan een gezondere, sociale en duurzame samenleving. Helaas zien wij dat beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend is. Samen met Voedselbanken Nederland starten wij weer de inzamelingsactie “Op een lege maag kun je niet leren”. Dit initiatief is onderdeel van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en collega’s anderen willen helpen’, aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken