Techinvesteerder Prosus koopt Just Eat Takeaway

Techinvesteerder Prosus koopt Just Eat Takeaway
  • Food-en-retail
  • 24 feb 2025 @ 13:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Nederlandse techinvesteerder Prosus heeft voor 4,1 miljard euro Just Eat Takeaway overgenomen, het moederbedrijf van Thuisbezorgd. Dit is de grootste investering van het bedrijf tot nu toe, volgens persbureau Bloomberg.

In 2020 probeerde Prosus al Just Eat te kopen, maar verloor de bieding destijds van Takeaway.com.

Het investeringsmerk gevestigde op de Gustav Mahlerplein 5 te Amsterdam, betaalt 20,30 euro per aandeel aan de aandeelhouders van Just Eat Takeaway. In reactie op dit nieuw is de koers van het aandeel deze middag flink gestegen. Volgens Prosus biedt de overname kansen om Just Eat verder te laten groeien door gebruik te maken van zijn ervaring in de sector en innovatieve ontwikkelingen te stimuleren. Prosus bezit wereldwijd aandelen in diverse techbedrijven, waaronder meerdere maaltijdbezorgdiensten. 'De investeerder blijft zijn portfolio uitbreiden en richt zich naast de techsector ook op investeringen in gezondheidszorg en onderwijs',

De ceo en oprichter van Just Eat Takeaway.com Jitse Groen, zegt blij te zijn met de overname. ‘Prosus ondersteunt onze strategische plannen en de uitgebreide middelen die het bedrijf biedt zullen ons helpen om investeringen in voeding, boodschappen, fintech en andere aanpalende sectoren verder te versnellen’, reageert Groen in de Volkskrant. Just Eat Takeaway is met name succesvol in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Prosus zegt die ‘leidende positie in Europa’ te willen uitbreiden.
Lees ook nieuwe stek Just Eat.
(PvWK | foto: JET)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken