Pathé zet Snapchat in voor 4DX-beleving

  • Media
  • 28 nov 2019 @ 11:52
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BioscoopSocial mediaAppsInteractie

Om de opening van de achtste 4DX-zaal in Nederland te vieren, heeft Pathé samen met GoSpooky een speciale Snapchat-lens ontwikkeld om filmliefhebbers ook buiten de bioscoop de effecten van 4DX te laten ervaren.

De bijzondere 4DX-ervaring – die bezoekers een vierde dimensie geeft met bewegende stoelen, geur en weersimulaties – is erg populair in Nederland. Sinds de opening kozen al zo’n 900.000 bezoekers voor deze ervaring. Gebruikers van de Snapchat Lens kunnen nu een aantal effecten ook thuis in hun filter ‘ervaren’ zoals sneeuw, regen en beweging.  

De achtste 4DX-zaal is deze week open gegaan in Pathé Utrecht Leidsche Rijn. In december 2017 opende de eerste 4DX-zalen bij Pathé De Munt in Amsterdam en Pathé De Kuip in Rotterdam. Daarna werden nog vijf zalen geopend in Scheveningen, Eindhoven, Maastricht, Nijmegen en Amsterdam Arena. De negende zaal zal op 17 december openen in Zwolle. 

Pathé is het eerste en grootste bioscoopmerk in Nederland. De keten heeft in Nederland 31 locaties, 253 zalen en 1.900 medewerkers, inclusief de op 13 november 2019 overgenomen Euroscoop-locaties. Pathé is daarmee marktleider.

GoSpooky is een full-service social agency, opgericht door Tim van der Wiel (1998) en Liam Tjoa (1997) in 2016. Het bureau werkt voor onder meer KLM, Hema en Tikkie.
 



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken